אז נכון, לא מדובר באמת בטורניר רשמי, אבל זה לא הפריע לסעודיה לשפוך כסף (והרבה) על תחרות הראווה "סלאם ששת המלכים" שננעלה אתמול (שבת) בריאד ובסיומה זכה יאניק סינר.
האיטלקי, המדורג 1 בעולם, גבר בגמר על קרלוס אלקראס הספרדי 7:6 (5), 3:6, 3:6 וגרף את הפרס הגבוה בתולדות הטניס - 6 מיליון דולר. אגב, גם יתר המשתתפים בתחרות, ביניהם גם רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ', לא יצאו בידיים ריקות וקיבלו על השתתפותם "רק" 1.5 מיליון דולר.
3 צפייה בגלריה
סינר והתואר ששווה הרבה מאוד כסף
סינר והתואר ששווה הרבה מאוד כסף
סינר והתואר ששווה הרבה מאוד כסף
(צילום: REUTERS/Hamad I Mohammed)
3 צפייה בגלריה
סינר ואלקראס על הפודיום בסעודיה
סינר ואלקראס על הפודיום בסעודיה
סינר ואלקראס על הפודיום בסעודיה
(צילום: REUTERS/Hamad I Mohammed)
סינר התייחס בסיום המשחק ליריבות המתפתחת בינו לבין אלקראס: "אני מתעורר כל בוקר ומנסה למצא דרכים לנצח אותו. שחקנים כמוהו דוחפים אותי תמיד לתת 100% מעצמי. הטניסאי האיטלקי בן ה-23 הוסיף כי "אני מקווה שהיריבות הזו תימשך כמה שיותר זמן. בכל מקרה, יש כל כך הרבה שחקנים מעולים אחרים בסבב שיכולים להצטרף אלינו. נראה מה יהיה בעתיד".
סינר ואלקראס, המדורג שני בעולם, זכו כל אחד בשני טורנירי גראנד סלאם השנה. אלקראס ניצח את סינר בקרבות צמודים בחצי גמר רולאן גארוס ובגמר אליפות סין הפתוחה. השניים, שהם חברים מחוץ למגרש, התמודדו זה מול זה 10 פעמים בסבב ה-ATP, כאשר הספרדי בן ה-21 ניצח בשישה מפגשים, כולל בשלושת האחרונים (אתמול, כאמור, היה זה משחק ראווה).
3 צפייה בגלריה
נדאל
נדאל
נדאל והמחבט המוזהב
(צילום: Fayez NURELDINE / AFP)
"אעשה הכל כדי שהיריבות הזו תהיה טובה יותר ויותר. אני שמח לחלוק את המגרש איתו", אמר אלקראס. התחרות בסעודיה סימנה גם סיום עידן, כאשר ג'וקוביץ' גבר 2:6, 6:7 (5) על נדאל במפגש האחרון ביניהם בקרב על המקום השלישי.
"תודה לך נובאק על כל הרגעים שחלקנו על המגרש במהלך הקריירה שלנו, זו הייתה יריבות מדהימה", אמר נדאל, "ברמה האישית עזרת לי למתוח את הגבולות שלי במשך כמעט 15 שנה. בלעדיך ובלי הדחיפה שלך, לא הייתי השחקן שאני היום". אגב, נדאל, המשמש גם כשגריר סעודיה בטניס, קיבל בסיום המשחק מחבט מזהב בשווי 250 אלף אירו.
הסרבי התרגש לא פחות מיריבו המיתולוגי: "זה היה כבוד עצום, ועונג עצום, לחלוק את המגרש איתך. היריבות הזו הייתה אדירה ואינטנסיבית מאוד, אז אני מקווה שתהיה לנו הזדמנות לשבת בחוף הים איפשהו עם איזה משקה, לדבר על החיים, משהו אחר מטניס".