למרות שנבחרת הפסים והכוכבים השתתפה 10 פעמים במונדיאל, הכדורגל נחשב עד היום בארה"ב כענף שולי, שולי מדי. ועדיין, אין חובב ספורט אחד במדינה שלא יודע גם היום מיהו על פרדי אדו.
אולי ככה זה כשכבר כנער אתה זוכה לכינוי המחייב "פלה הבא". הרי בגיל 14 נחשב אדו להבטחה גדולה של הכדורגל האמריקני, ואחד השחקנים שסומנו כ"דבר הבא בכדורגל העולמי", אבל סיפור נפילתו מוכר יותר מהביצועים שלו על המגרש.
כעבור עשור - ואחרי שניסה את מזלו בתשע קבוצות שונות ב-MLS - הוא מצא את עצמו מתפרנס מעבודתו כיחצ"ן מסיבות. לאחרונה שיחק להנאתו בקבוצות אלמוניות בסקנדינביה.
והנה, 18 שנים אחרי הבכורה המתוקשרת של אדו - שמו שוב עלה לכותרות בארה"ב, ולא בזכותו. אלא בזכות נער בן 14, אקסל קיי, ששבר את שיאו של הפלופ ההוא וחתם על חוזה מקצועני בריאל סולט לייק מליגת הכדורגל המקצוענית בארה"ב. אדו הוצג כשחקן בקבוצת MLS בגיל 14 ו-153 יום, קיי עשה זאת 153 יום מוקדם יותר.
1 צפייה בגלריה
קרס תחת הציפיות. אדו
קרס תחת הציפיות. אדו
קרס תחת הציפיות. אדו
(צילום: getty images)
"בשנה האחרונה אקסל הוכיח את עצמו כאחד מהשחקנים ההתקפיים המובילים במדינה", החמיא לו מנכ"ל ריאל סולט לייק, אליוט פול. "הביצועים שלו מול השער כל-כך מרשימים, כאלו של שחקנים מבוגרים הרבה יותר. בשילוב עם האתלטיות שלו, הוא צפוי להיות סקורר ענק בליגה בשנים הבאות".

הופעת בכורה בבוגרים בגיל 13

קיי נולד בחוף השנהב וגדל בברזיל - שם שיחק אביו באופן מקצועי לפני שמשפחתו עברה לסן דייגו בשנת 2017. לפני שהצטרף לאקדמיית הנוער של סולט לייק, הטאלנט הצעיר בילה שלוש שנים בקבוצת הנוער של סן דייגו ולוס אנג'לס גלאקסי. במשחק בוגרים, תאמינו או לא, קיי שיחק ב-8 באוקטובר 2021, כשנכנס כמחליף בקבוצת המילואים של סולט לייק, ריאל מונארכס, כשהיה בן 13, 8 חודשים ו-9 ימים.
לשם השוואה, אלפונסו דייויס, הגיבור הגדול של נבחרת קנדה ואחד מכוכבי באיירן מינכן, היה בן 15, שלושה חודשים ושבעה ימים כאשר חתם בפברואר 2016 בקבוצת הבת של ונקובר מה-USL - הליגה השנייה בארה"ב. על הדרך, הפך לשחקן הצעיר ביותר שכבש שער בליגה הזו. מי יודע, אולי קיי ינפץ גם ההישג הזה.
ההתלהבות הגדולה מהנער בן ה-14 היא בזכות הכושר בו הוא נמצא בשנה האחרונה. הוא הוליך את הקבוצה עד גיל 15 של סולט לייק לאליפות ה-MLS לנערים. גם את הגביע הוא הניף, כשכבש חמישה שערים בחמישה משחקים. על הדרך, הוכתר גם כמלך השערים בליגות הנערים והנוער.
אשתקד אף זומן לנבחרת ארה"ב עד גיל 17, שם כבש שישה שערים בשישה משחקים. "הוא יהיה הכוכב הבא, לא רק של נבחרת ארה"ב, אלא של הכדורגל העולמי. תחזרו אלינו בעוד שש-שבע שנים ותגידו לנו אם צדקנו או לא", צייצו כמה מאוהדי סולט לייק. תהיו בטוחים שלא רק אנחנו, אלא הרבה אחרים יבדקו מה יעלה בגורלו של היהלום הצעיר בשנים הקרובות.
פורסם לראשונה: 06:53, 17.01.22