באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
עוד שני שערים והחמצת פנדל דרמטית הגיעו אחרי הרגע הזה, אבל השער הראשון של נבחרת צרפת הדגים בצורה הטובה ביותר את היתרונות שלה על פני אנגליה: הכדור היה באגף, סמוך לדגל הקרן, בעיצומה של התקפה אנגלית. הבלם דאיו אופמקאנו חילץ אותו מבוקאיו סאקה, מסר קדימה ויצא במהירות כדי להעמיס בחלק הקדמי על היריבים הנסוגים. הכדור זז במהירות מצד לצד, ולבסוף אורליאן צ'ואמני שיגר אותו פנימה. זה כדורגל משוחרר שמנצל איכויות ויוצא מהתבנית.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
זו הסיבה שהדבר הכי טוב שיכול לקרות לנבחרת אנגליה זו העזיבה הצפויה של גארת' סאות'גייט. מאז תחילת המונדיאל ראיתי תנועת נגד לביקורות נגדו, שמזכירה כי תחתיו אנגליה הגיעה לגמר היורו ולחצי גמר המונדיאל. אנשים שטוענים כי תמיד הופכים אותו לשעיר לעזאזל. אבל אנגליה לא הגיעה למקומות האלה בזכות סאות'גייט, אלא למרות סאות'גייט.
שליח "ידיעות אחרונות" ו-ynet, יאיר קטן, מדווח מקטאר לקראת חצאי הגמר
2 צפייה בגלריה
סאות'גייט
סאות'גייט
הוא סוף סוף הבין שלא סתם מחפשים אותו. סאות'גייט
(צילום: AP)
הטרגדיה עבורו היא שבמונדיאל הזה הוא סוף סוף הבין שלא סתם מחפשים אותו, ותיקן שתי שגיאות מהותיות בזמן אמת: הוא מצא מקום בהרכב לפיל פודן, וזרק לאשפה את שיטת שלושת הבלמים כדי להשתלט מחדש על מרכז השדה. זה הוכיח שהוא לומד ומתפתח - וזה כל-כך לא מספיק.
הכישרון העצום בסגל סידר לאנגליה את ההצלחה היחסית, והוא זקוק למאמן שיודע לתת חופש לצד הסדר. סאות'גייט אינו כזה. אנגליה לא הייתה כובשת עד מחר אלמלא הפנדל הראשון, למרות ששיחקה טוב, בגלל שהייתה שקופה ואיטית: תבניות המסירה ברורות וחוזרות על עצמן, ניכר שעבדו עליהן באימונים שוב ושוב, והיה לצרפת קל מאוד לחזות אותן ולהתמודד איתן; עד שהמצב לא היה נואש, החילופים של סאות'גייט היו מהבית, שחקנים באותן עמדות אחד על חשבון השני. קשה לו להרפות, ואולי זה יתאים במקומות אחרים, אבל לא באנגליה הזו.
2 צפייה בגלריה
הארי קיין חלוץ נבחרת אנגליה
הארי קיין חלוץ נבחרת אנגליה
הדבר היחיד שאנגליה לא עשתה בקמפיינים האחרונים שלה זה לנצח סופר-נבחרת
(צילום: רויטרס)
פיל פודן זקוק לחירות ולא לעבודה טקטית באגף, לשמש כשחקן חופשי בין הקישור להתקפה; מייסון מאונט וג'וד בלינגהאם צריכים לשחק יחד בקישור כדי להזיז אותו מהמקום התקוע בו הוא נמצא; ג'ק גריליש, מרקוס רשפורד ואולי גם ג'יידון סאנצ'ו אם יחזור לסגל חייבים מנג'ר שמשנה מערכים תוך כדי משחק על מנת שיוכלו לשחק בקביעות בנבחרת ולא לחכות לפירורים.
זו אנגליה פנטסטית, שהדבר היחיד שעוד לא עשתה בקמפיינים האחרונים שלה זה לנצח סופר-נבחרת בכושר טוב, כמו צרפת של אמש. יהיה לה סיכוי טוב יותר לעשות זאת עם חוסר סדר יחסי, בטח לעומת הכדורגל הפקידותי שנכפה על השחקנים.