ביום השני של אליפות אירופה בשחייה פראלימפית, עמי דדאון (קלאס 4) עשה זאת שוב וזכה במדליית הזהב, הפעם ב-100 מטר חופשי, לאחר שסיים את המקצה ב-1:19.65 דקות. לצלילי נגינת התקווה, סימן דדאון לב שבור עם האצבעות, כאות הזדהות עם החטופים.
מארק מליאר זכה במדליית כסף במקצה ה-100 מטר גב (קלאב 8) וקבע שיא ישראלי חדש – 1:07.57 דקות. אריאל מליאר (קלאס 4) סיים את מקצה גמר ה-100 מטר חופשי במקום השמיני בזמן של 1:38.03 דקות.
2 צפייה בגלריה
עמי דדאון
עמי דדאון
מחווה לחטופים על הפודיום. דדאון
(צילום: אסנת פליס דואר)
2 צפייה בגלריה
מארק מדירה
מארק מדירה
מדליית כסף ושיא ישראלי. מליאר על הפודיום
(צילום: אסנת פליס דואר)
עד עתה זכתה הנבחרת בחמש מדליות - 2 זהב לדדאון ב-50 חזה ו-100 חופשי, כסף לורוניקה גירנקו ב-50 חזה, וכסף ב-400 חופשי וארד ב-100 גב למארק מליאר. בתום מקצי הגמר ערכו חברי המשלחת סדר פסח מאולתר כשהם קוראים בהגדת התקווה של משפחות החטופים ועונדים סיכות וסרטים צהובים כהזדהות עימם.
באליפות אירופה, שתסתיים ב-27.4, משתתפים 435 שחיינים. נבחרת השחייה הפראלימפית של ישראל מונה שבעה, כולם חברי אילן חיפה, חניכיו של המאמן יעקב ביננסון: דדאון, איאד שלבי, מארק מליאר, אריאל מליאר, יוליה גורדיצ'וק, ורוניקה גירנקו ורון וולפרט.
דדאון ושלבי כבר הבטיחו את מקומם במשחקים הפריז שיפתחו בחודש אוגוסט. בתום האליפות ייקבעו גם שלושת השחיינים הנוספים שייצטרפו למשלחת.