עוד לפני שהוגרלו הקבוצות לבית של מכבי חיפה בליגת האלופות, מבט חטוף ברשימת 32 העולות היה בכוחו להדיר שינה מעיניהם של גדולי המאמנים, אפילו המצליחים ביותר. החבורה הזו פשוט מבהילה. כמעט אחת-אחת ממלכת כדורגל של ממש עם כל הכרוך בכך. עם תקציבי ענק שרק מכפילים את עצמם כל מספר שנים, קהלים עצומי ממדים וכמובן היכולת לרכוש את הסחורה הטובה ביותר בשוק הכוכבים. עזבו לרגע את דרג א' - הביטו בדרג ג' ותמצאו שם אלופות אירופה. בכלל, חצי מהמשתתפות בליגה, 16 מועדונים, החזיקו בגביע הנכסף, שלא לדבר על ענקיות נוספות שעדיין לא זכו כמו פריז סן-ז'רמן וטוטנהאם שממשיכות להשקיע סכומי עתק בניסיונות חוזרים ונשנים לשים יד על התואר. בקיצור, ליגת האלופות כשמה כן היא, ביג טיים!!
עכשיו קצת על מה שמעניין אותנו ביותר, וזוהי עלייתה של הקבוצה הירוקה מחיפה למפעל הענק הזה, תוך הצגות כדורגל מרשימות ביותר. מה שלא ראינו מעולם מקבוצה ישראלית ראינו לאחרונה: כדורגל מודרני ופשוט, קצב מעורר התפעלות, יכולות גבוהות ואחריות אישית של כל שחקן ושחקן, מעבר מדויק של הכדור מעמדת השוער עד לרחבת היריב תוך הפגנת כושר גופני מעולה, כשכולם משתתפים בכמעט כל התקפה והתקפה - והיו המון כאלה שהניבו שערים למכביר.

1 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: גיל נחושתן)

בנוסף, לחיפה יש קהל נפלא ששמעו יצא זה מכבר לאירופה, מתקן אדיר מהרמות הגבוהות ביותר, נשיא גדול מהחיים שתקטן היריעה מלפרט את שבחיו ומסירותו האינסופית למועדון ועוד חזון למועד. אבל רבותיי: מכבי חיפה התברכה במאמן ענק, משהו שצומח פעם בכמה עשרות שנים בעולם הכדורגל שלנו. ברק בכר לא צריך כמובן את המחמאות שלי הקטן, אבל איך אפשר בלי? חבר'ה, איך אפשר בלי? ושוב תקטן היריעה מלהכיל. מאיפה להתחיל? ובכל זאת.
ברק הוא קודם כל אדם צנוע ונעים לבריות. יחד עם זאת יש לו מוח חריף ויכולת אבחנת מצב מיידית, תוך כדי התנועה של המכונה שלו, ויכולת ניווט מדהימה. יש לו סבלנות כשזו נדרשת (מצרך נדיר בכדורגל המקומי), דבר שמאפשר לו לא להילחץ גם כשהמצב לא נוח. הוא תמיד-תמיד מאמין בשחקניו ודואג שהם ירגישו את זה, תוך שהוא משדר אופטימיות אינסופית.
לדעתי ברק הוא מסוג המאמנים הדי נדיר היום, שמעבר ליכולת המקצועית שלו גורם לשחקנים פשוט לשחק עבורו, ורבותיי, זה הרבה מאוד. לי נראה שכאן טמון סוד הצלחתו. אם הדברים ילכו נכון ועם קצת מזל, הוא יכול להפוך לשם גדול גם ברמות הכי גבוהות באירופה. אין לי שום ספק בזה! אמנם הקבוצה הנוכחית שלו שהפכה לקונצנזוס נמצאת כרגע בעמדת שיא לקראת האתגר הגדול, וחייבים להמשיך לעמוד חזק מאחורי המאמן ולתת לו 100% תמיכה.
אם אני שחר, אני נותן לבכר יד חופשית כמעט בהכל, כולל רכש מתאים עם תנאים מושלמים של הכנה פיזית ונפשית לקראת הבאות. מצפים לקבוצה חודשי כדורגל קשוח וכלל לא פשוט. תנו לכוכב הצנוע הזה את כל הקרדיט, והוא יעשה את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר ושרק הוא יודע מהי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.