שלב רבע גמר אליפות ארה"ב נמשך הלילה (בין שלישי לרביעי) גם אצל הגברים וגם אצל הנשים. אחרי ההדחה הסנסציונית של רפאל נדאל בשמינית הגמר, הכל פתוח בהגרלת הגברים, ובכל מקרה נקבל אלוף חדש בגרנד סלאם האחרון של השנה.

גברים

קספר רוד, שכבר הופיע לפני שלושה חודשים בגמר רולאן גארוס והפסיד שם לנדאל, ממשיך בשנה הנהדרת שלו עם עלייה לחצי הגמר בניו יורק. הנורבגי המדורג 5 בטורניר ניצח 1:6, 4:6, 6:7 (4) מרשים מאוד את מתאו ברטיני האיטלקי (13). זהו חצי גמר הגרנד סלאם השני בקריירה של רוד וכאמור השני גם השנה. עבור ברטיני זהו הפסד מספר 11 ברציפות ליריב מהטופ-10, בעוד שרוד שומר בחיים על הסיכוי שלו לעלות למקום הראשון בעולם בתום הטורניר.
3 צפייה בגלריה
ניק קיריוס
ניק קיריוס
הפסד בחמש מערכות. קיריוס
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
קספר רוד טניסאי נורבגי
קספר רוד טניסאי נורבגי
כבר הגיע לגמר בפריז, יעשה את זה גם בניו-יורק? קספר רוד
(צילום: AP)
רוד יפגוש בשלב הבא את קארן חצ'אנוב הרוסי (27), שגבר בדרמה בת חמש מערכות על פיינליסט ווימבלדון, ניק קיריוס, 5:7, 6:4, 5:7, 7:6 (3), 4:6. עבור האוסטרלי (23) מדובר בהפסד רביעי בלבד מתוך 15 משחקים בקריירה אליהם נגרר למערכה חמישית.

נשים

האם נראה טניסאית ערבייה זוכה לראשונה בתואר גראנד סלאם? אחרי שהעפילה לגמר ווימבלדון, אונס ג'אבור הטוניסאית (5 בעולם) כבר בשלב 4 האחרונות בניו יורק - והיא לא מתכוונת לעצור שם. ג'אבור חלפה 4:6, 6:7 על פני איילה טומליאנוביץ' האוסטרלית (46), מי שהדיחה את סרינה וויליאמס - ושמרה מולה עם מאזן נקי מהפסדים (0:4).
3 צפייה בגלריה
גרסיה
גרסיה
חצי גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה. גרסיה
(צילום: EPA)
ג'אבור תפגוש בשלב הבא את קרולין גרסיה הצרפתייה, שגברה 3:6, 4:6 על התקווה הגדולה של הקהל הביתי, קוקו גוף (12). גרסיה (17), תקשיבו טוב, כנראה בכושר הטוב ביותר כיום בעולם (אולי לצד איגה שוויונטק). היא טרם הפסידה מערכה באליפות, ולמעשה, הפסידה 20 משחקונים בלבד בארבעת משחקיה האחרונים.
גרסיה העפילה לחצי גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה והפכה לטניסאית הצרפתייה השלישית בלבד שמגיעה לשלב 4 האחרונות בניו יורק, אחרי אמילי מורזמו (2002 ו-2006) ומרי פריס (2005). "אני עוד מנסה לאסוף את עצמי", אמרה בסיום. "אני שמחה ומאושרת".
פורסם לראשונה: 22:01, 06.09.22