דולגופיאט, יום לאחר הזכייה בזהב
מדליית הזהב האולימפית של ארטיום דולגופיאט בהתעמלות היא ככל הנראה ההישג הספורטיבי הגדול ביותר של ישראל עד היום. מי שאמנם לא זכה לעמוד על הפודיום במשחקים האולימפיים, אבל מחזיק בהרבה מניות בהישג ההיסטורי הוא אלכס שטילוב.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
המתעמל הוותיק השתתף במוקדמות לצידו של האלוף האולימפי הטרי (האולימפיאדה הרביעית שלו), אבל לא הצליח להעפיל לגמר. הוא הספיק לחזור לישראל ומשם לעודד את מי שמתאמן לצידו מאז שהיה בן 12. שטילוב הוא סוג של מנטור עבור דולגופיאט, שהעריץ אותו מהרגע שהחלו לעבוד יחד. "לפני שעזבתי את טוקיו אמרתי לו: 'ברור לכולם שאתה מספר אחד. הטובים ביותר לא דופקים חשבון לאף אחד. תעשה את מה שאתה יודע לעשות'", סיפר שטילוב ל-ynet. "והוא אכן עשה את זה".
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט על הפודיום עם המדליה
ארטיום דולגופיאט על הפודיום עם המדליה
ארטיום דולגופיאט.
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
השער הראשי של "ידיעות אחרונות" מהיום
השער הראשי של "ידיעות אחרונות" מהיום
השער הראשי של "ידיעות אחרונות" מהיום
היית רוצה להיות לצידו בטוקיו? "מצד אחד הייתי רוצה לתמוך ולעזור, אבל גם לא רציתי לגנוב לו את הפוקוס והעדפתי לחזור הביתה. כי זה הרגע שלו ושל הצוות והם כבר ידעו כבר מה צריך לעשות".
מה דעתך על הביצוע בגמר? "זה פחות משנה. משנה המיקום ולא איך, מה ומי. עובדה שארטיום היה טוב ביותר ברגע האמת. אמנם היו שגיאות פה ושם, אבל למי אכפת. הוא היה הכי טוב כשצריך להיות הכי טוב וזה מה שחשוב. אני בטוח, כמו שמאמן הנבחרת סרגיי וייסבורג אומר, 'יאללה נחזור הביתה, ניתן לזמן לעשות את שלו ונבנה יעדים חדשים'. לכן לא צריך לנתח איך היה התרגיל, בוא נחשוב מה צריך לעשות כדי שגם בפעם הבאה התרגיל יהיה שווה זהב".
4 צפייה בגלריה
אלכס שטילוב
אלכס שטילוב
אלכס שטילוב. גם הוא התחרה בטוקיו
(צילום: אורן אהרוני)
הוא גדל לצדך, האמנת שיהפוך לאלוף אולימפי? "תמיד אפשר היה לראות את הפוטנציאל הגדול שלו. הוא תמיד חיפש את הבמה להראות את היכולות שלו. סוג של פרפורמר, אחד שהולך על כל הקופה – וזה גם מה שעשה את ההבדל, כי הזהב הוכרע על דרגת קושי. הוא עשה תרגיל מאוד קשה, עמד בלחצים והגיע ליעד. מי שהיה קרוב אליו ידע שהוא יכול לכבוש את הפסגה ושהוא שווה זהב. אולי זה הפתיע את הציבור, אבל לא את אנשי מקצוע".
אתה חושב שהמדליה תקדם את ההתעמלות בישראל? "זה לא נכון לחכות שההישג הזה ימנף את הענף. אני מקווה ומאמין שבאיגוד יידעו לעשות את הדברים הנכונים, כי יש כאן פוטנציאל אדיר. אם נשקיע בקבוצה, נגדיל את הסיכויים שלנו למדליה. צריך לעשות את החישובים ולהשקיע איפה שצריך להשקיע, עם עומק. יש חבר'ה מוכשרים ועם עבודה נכונה נייצר עומק.
4 צפייה בגלריה
שטילוב מתאמן
שטילוב מתאמן
"יש אנשי מקצוע, אבל צריך עזרה ותמיכה כדי שהכל יעבוד". שטילוב
(צילום: אורן אהרוני)
"בהתעמלות יש תחרות עולמית קשה מאוד. המעצמות מגיעות עם נבחרת שלמה ואתה צריך להתמודד לבד מול כולם. חייבים לקחת פרויקט ולהביא נבחרת למשחקים האולימפיים. לפריז 2024 זה יומרני, אבל בהחלט אפשרי לקראת לוס אנג'לס ב-2028".
המדינה צריכה לדעתך להשקיע יותר בהתעמלות? "בוודאי. צריך עזרה מכולם. יש לנו אנשי מקצוע פנאטים בענף כמו סרגיי וייסבורג. בן אדם שקט ותן לו רק לעבוד. הוא לא אחד שבא לריב, אלא איש של עבודה. יש אנשי מקצוע, אבל צריך עזרה ותמיכה כדי שהכל יעבוד".