"כשאת יוצאת למסע בעולם ההיאבקות את לא מוצאת רק את הדמות שלך אלא גם את עצמך", מספרת ג'יזל שואו, מתאבקת קנדית, שרק לפני כשנה חשפה את היותה טרנסג'נדרית והדהימה את חובבי הענף.
להחלטה לחשוף את הזהות שלה קדם אירוע מטלטל. "ישבתי באיזה פאב ופנתה אליי אשה, שהייתה קצת במצב רוח תוקפני", היא משחזרת. "והיא שאלה אותי 'האם אני בן'. זה היה מזעזע, לא ידעתי מה לעשות, קפאתי. מיד אחרי זה הלכתי הביתה ובכיתי ללא הפסקה. אז גם הבנתי שאני חייבת לעשות משהו בנדון, והמצב הנוכחי לא יכול להמשיך".
1 צפייה בגלריה
עולם ההיאבקות מרותק לסיפורה של ג'יזל
עולם ההיאבקות מרותק לסיפורה של ג'יזל
עולם ההיאבקות מרותק לסיפורה של ג'יזל
(צילום: gettyimages)
שו, 34, נולדה בפיליפנים, ואת האהבה להיאבקות היא קיבלה מסבתא שלה, ויחד הן צפו במתאבקות שכיכבו על הבמה בתחילת המילניום כמו 'צ'ינה' ו'ליטה' (כיום מתאבקת WWE ובעבר WWF). "הייתי מרותקת", היא סיפרה בראיון ל-BBC. "אבל לא דמיינתי שאי פעם בעתיד אהיה גם כן על אחת הזירות. גם לא חשבתי שיש בתי ספר מיוחדים שמכשירים שם מתאבקות ומתאבקים".
התפנית חלה כשהלכה עם חברה להופעת היאבקות, ואמרה למנג'ר שהיא רוצה להיות ה-'טריש' (סטרטוס) הבאה, כוכבת WWF שזכתה שבע פעמים באליפות ה-WWF ומהדמויות ששמו את הענף על המפה.
בעקבות ההצהרה הזאת נרשמה שואו לאקדמיה למתאבקים ומשם הכל היסטוריה. הופעות מוצלחות על זירות שונות בבריטניה ובווילס, הובילו אותה ל"אימפקט רסלינג" – איגוד אמריקאי שמתמחה בזירות לנשים.
ביום חמישי האחרון, היא כבר עלתה להיאבק מול אחת מכוכבות ההיאבקות הגדולות בארה"ב, מיקי ג'יימס, במסגרת אליפות 'אימפקט נוקאאוט', ומאחר שכפי הידוע, תוצאות הקרב מוכרעות מראש, שואו הייתה הפעם בתפקיד המפסידה.
אבל בשלב הזה מדובר במכה קלה בכנף, מאחר שבעקבות חשיפה הזהות שלה היא חשש שמעמדה בענף יינזק. "כשגדלתי, תמיד רציתי לתת השראה לאנשים", היא מספרת. "אבל לא באמת יכולתי לעשות את זה אם לא הייתי נאמנה לעצמי. אז קיבלתי החלטה ואמרתי לאימפקט רסלינג שהגיע הזמן שאהיה מי שאני, ולחיות את חיי בחופשיות ובאותנטיות".