אם נשאל כל אוהד כדורגל שנפגוש ברחוב מי טופ 5 שחקנים בעולם, ככל הנראה רפאל לאאו יישכח שלא בכוונה, ואולי יעלה במחשבה שנייה. אז איך קרה שרפאל לאאו, השחקן הכישרוני עם האתלטיות המטורפת, הדריבל המסחרר והטאץ' הכל כך עדין נשכח?
מילאן מתמודדת בשנים האחרונות עם ירידה בפופולריות, כמו שאר הליגה האיטלקית, דבר שמשפיע ישירות על התקצוב של הקבוצות ועל איכות השחקנים הכללית. בכל שנה מילאן משחקים בינגו בניסיון למצוא את השחקנים הזולים המעניינים או את ההעברות החופשיות המתאימות בערימת השחת של השוק.

1 צפייה בגלריה
רפאל לאאו חוגג
רפאל לאאו חוגג
רפאל לאאו חוגג
(צילום: EPA/MATTEO BAZZI)

בשנתיים האחרונות המזל לא חייך למילאן עם ההעברות, והקבוצה נשארה עם סגל בינוני ועייף. אמנם הרוסונרי סיימו במקום השני המכובד העונה, והשיג כרטיס אוטומטי לליגת האלופות, אבל בסופו של דבר הם סיימו בפער עצום של 19 נקודות מהאלופה אינטר, היריבה העירונית השנואה.
זו הסיבה שהכוכב הבולט והבלעדי, רפאל לאאו, איבד השנה מזוהרו. אפילו שחקנים טובים - אך לא ברמתו - כמו כריסטיאן פוליסיק המתאושש ואוליבייה ז'ירו המזדקן הצליחו הרבה יותר ממנו העונה. שלא נדבר על שאר השותפים לקבוצה. היעדר התחרותיות פגע לו בחשק עוד בתחילת העונה, כאשר מילאן לא עברה את שלב הבתים בצ'מפיונס, ולמרות שהוא סיים עם 25 שערים ובישולים העונה בכל המסגרות, נתון יפה לכל הדעות, זה לא מתאים לשחקן טופ כמוהו.
לפורטוגלי יש חוזה עד שנת 2028 עם סעיף שחרור מפלצתי של 175 מיליון אירו, אך הוא לא רלוונטי - נראה שמילאן יסתפקו גם בסביבות ה-100 מיליון. הדבר הבא הוא לקוות שהכישרון האדיר לא ימצא את עצמו באחת ממדינות המפרץ, אלא יפרוץ דווקא בפרמייר-ליג ונמשיך ליהנות מההצגות שלו בשנים הקרובות.
ולנו נשאר רק להישען אחורה ולצפות במה שהפורטוגלי מתכנן ביורו הקרוב.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.