ביום שבת פירסמה נבחרת אנגליה את מספרי השחקנים ליורו. בין ה־7 המוכר של סאקה ל־9 הקבוע של קיין היה ניתן להבחין בהפתעה קטנה – טרנט אלכסנדר־ארנולד ילבש את המספר 8. טרנט אמנם מתופקד בליברפול כמגן ימני, אך בנבחרת הוא מזמן נכלל בסגל בתור קשר, וניתן לומר שהולכת ומתגבשת הדעה שזהו התפקיד המתאים לו ביותר.
נתחיל בדבר עליו אין עוררין, טרנט אלכסנדר-ארנולד הוא כדורגלן מיוחד. היכולת הטכנית, ראיית המשחק הגאונית והמסוגלות לשים את הכדור בכל נקודה בה ירצה במגרש הפכו אותו מזמן לאחד הכדורגלנים הטובים בעולם, ובעודו עושה זאת בתור "סקאוזר", כמובן שגם ליקיר האוהדים של ליברפול.
יורגן קלופ, שעזב לא מזמן את ליברפול, הוא שגילה את טרנט והעלה אותו לקבוצה הבוגרת בתור מגן ימני. לא בכדי בפרידתו האנגלי דמע לא מעט, אפשר להבין אותו, הוא עצמו אמר: “יורגן קלופ פשוט מדהים. אני חייב לו הכל כשחקן. לאחרונה חשבתי על זה שהדבר היחיד ששחקן צעיר יכול לבקש זה הזדמנות ומה שאתה יכול לקוות בגיל 18 או 19, זה שיהיה לך מאמן שמוכן לתת לך את הצ’אנס. הייתי בר מזל שהיה לי אחד כזה”.
הגרמני נתן לו ולאנדי רוברטסון, המגן בצד השני, את כל החופש שבעולם לעלות ולתרום להתקפה. טרנט נהנה מכל הזדמנות שבה יכל להראות את היכולות ההתקפיות שלו, ובשנות הזוהר של ליברפול הוא ורוברטסון הגיעו למספרי בישולים היסטוריים למגנים, כשהם מחזיקים בשני המקומות הראשונים לבישולים ע"י שחקן הגנה בפרמייר ליג, 58 ו-57 בהתאמה. אך לאחר הנסיקה האדירה, הגיעה הנפילה.
בשנים האחרונות נשמעו לא מעט ביקורות על היכולת ההגנתית של טרנט, ועל כך שהוא כבר נהיה נטל על ליברפול. רבות דובר על הקלות בה עוברים אותו ועל כך שאיננו מתאמץ. מביקורות אלו גם למאמן לקלופ וגם למאמנה של נבחרת אנגליה סאות'גייט היה קשה להתעלם. בעוד קלופ ניסה שיטת משחק חדשה בה טרנט עובר תוך כדי משחק לקישור, המאמן הלאומי החליט לוותר על טרנט לגמרי ובכמה פעמים רצופות המגן נותר מחוץ לסגל. אך טרנט הוא כישרון יוצא דופן, ואי אפשר לוותר עליו בכזו קלות.
בעונה האחרונה טרנט היה פשוט נהדר, מעין "הכריח" את סאות'גייט להשיבו לסגל הנבחרת וגרם לשחקני עבר כמו גארי נוויל להוציא מהפה משפטים כמו: "טרנט הוא קווין דה בריינה של ליברפול, ועוד כמגן ימני. מדובר בשחקן כדורגל יוצא דופן, עם איכות בעיטה שאין בעולם. הוא יוכל להיות המגן הימני הטוב בהיסטוריה אם רק ייקח קצת יותר ברצינות את ההגנה, שלא יהיה השומר הטוב ביותר, רק שלא יהיה עול על הקבוצה שלו".
אז סאות'גייט ראה, שמע והבין שאין מנוס מלהחזיר את השחקן הכישרוני הזה לנבחרת, אך הפעם הוא עשה זאת במתכונת קצת אחרת, טרנט אלכסנדר־ארנולד - קשר.
בכל הקמפיינים האחרונים של נבחרת אנגליה טרנט מתופקד כקשר אמצע, 8 לכל דבר ועניין והוא עושה משם דברים נהדרים. במשחק ההכנה הראשון לפני היורו הוא כבש שער נהדר דווקא מעמדת המגן הימני אחרי שהוסט אליה מהקישור, מה שמעיד על הוורסטיליות שלו ועל מה הוא יכול להביא לנבחרת שלושת האריות במסעה בעקבות תואר אליפות אירופה ראשון.
במשחק ההכנה האחרון, הפסד 1:0 המביך משהו לאיסלנד טרנט עלה במחצית והיה השחקן המשפיע ביותר. ההפצרות בסאות'גייט לפתוח איתו בקישור לצדו של דקלאן רייס לא פוסקות ונדמה שלמאמן האנגלי כאב ראש חיובי מאוד. ביום ראשון תפתח אנגליה את מסעה ביורו כשתפגוש את סרביה. בלינגהאם יהיה שם, קיין, סאקה ופודן גם הם, אך יכול מאוד להיות שהכוכב הגדול ביותר שלה בטורניר הזה יהיה מגן ימני או... בכלל קשר, תקראו לו איך שתרצו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.