כל אחד מוצא את הרגעים שלו, שבעיניו הם אלו שמגדירים את הכדורסל. מבחינתי יש שניים, בעיקר בגלל הדרך שבה הם שינו את המשחק. אחד מהם התרחש ב-1977, כשקרמיט וושינגטון שבר את הלסת של רודי טומג'נוביץ' וכמעט הרג אותו.
המהלך האלים שינה את הדרך שבה ליגת ה-NBA התייחסה לאלימות בין שחקנים. השני הוא המהומה בדטרויט בשנת 2004 בין שחקנים לאוהדים. הליגה נקטה אמצעים דרסטיים כדי למגר אחת ולתמיד את האלימות מהמגרש והיא הצליחה. הליגה היום נוקטת יד קשה נגד עבירות חזקות תוך כדי המשחק, לא מופרך להגיד שזה לא בהכרח דבר טוב. מיגור האלימות בין השחקנים, מאידך, הוא דבר מאוד נכון.
1 צפייה בגלריה
"גיבור המהומה". רון ארטסט
"גיבור המהומה". רון ארטסט
"גיבור המהומה". רון ארטסט
(צילום: AP, רויטרס)
בפרק הראשון של הסדרה Untold של נטפליקס נחשפים לראשונה זוויות צילום בנוגע לאותה קטטה. קטטה שבה צפינו עשרות פעמים ושאיבדה פרופורציות אחרי שאוהד זרק כוס בירה על רון ארטסט, שחקן מעולה עם בעיות מנטליות קשות שמקבלות חשיפה במהלך הפרק. מזכיר מאוד את דניס רודמן באופי.
נחשפים כאן הסיפורים של השחקנים, התפיסות שלהם שהובילו אותם לאותו רגע אלים ומיותר והצלקות שהוא השאיר בהם עד סוף הקריירה. והצילומים - וואו! מדהים לראות איך המשטרה נאלצה לחקור מקרה עם 30 אלף עדים.
עוד דבר שהשליך אור על הפרשה בזמנו הוא ההתקפות של התקשורת על השחקנים. קראו להם בריונים, מפונקים ומושפעים מהיפ-הופ. אם האירוע היה קורה היום הנרטיב היה שונה לחלוטין והטענות שהועלו בזמנו היו נחשבות גזעניות. ייתכן שזו מטרת ההפקה, ובכל זאת זה משאיר מקום לתהות האם היחס לו זכו שחקנים כמו ג'רמיין אוניל היה הוגן. מבין כולם, הוא בין היחידים שפעל מתוך הגנה עצמית מובהקת. זה לא שינה את התפיסה לגביו עד לסוף הקריירה.
מסמך מרתק ושווה צפייה לאוהדים שבינינו. מדהים לראות כמה אפשר לגלות על אירוע שלא חשבת שיש מה לנבור בו. מסתבר שיש. והמון. מומלץ.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.