תחילת חודש ספטמבר, יום אחרי סגירת חלון ההעברות למסגרות האירופאיות ומעט לפני סגירת חלון ההעברות הישראלי ואפשר כבר לקבל תמונת מצב על הסגלים של שלוש הקבוצות הגדולות בליגה.
מכבי חיפה היא המועמדת הטבעית לאליפות, כמובילה בדירוג בסוכנויות ההימורים ובהלך הרוח בקרב התקשורת המקומית. על הירוקים כבר כתבתי בחודש אוגוסט והתחזית לא השתנתה. חיפה הימרה בגדול, מאמן צעיר, רכש טעון הוכחה ובעיקר סגל שנראה על פניו לא מאוזן ומאוד מבוגר. נוסיף על זאת את ההייפ המאוד מוגזם סביב חלאילי (מוכשר ואתלט בלתי רגיל וכישרון של פעם בדור – אבל את זה גם אמרו על אילון אלמוג) ונקבל סוג של בועה שבשלב מסויים תתפוצץ.
2 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
זהבי חוגג
(צילום: עוז מועלם)
גם מכבי ת"א עברה שינויים מאסיביים, מרמת המעטפת ועד סגל השחקנים, הרוב הוחלף, מי שלא טוב או לא זרם עם דרישות המערכת עזב. מכבי של הקיץ הזה הזכירה לפחות בחלק הניהולי את שנותיו הראשונות של ג'ורדי קרויף. גם הצהובים הימרו על מאמן צעיר וחסר ניסיון, אבל כזה שהמערכת דאגה לנהל ולגדר אותו. ראשית, רובי קין הוא פיגורה בינלאומית, שחקן עתיר ניסיון וידע במחוזות הכי גבוהים של הכדורגל וזו נקודת פתיחה חזקה. שורה של אנשי מקצוע בכירים בתחומם נחתו יחד עם רובי קין, מונה ספורט דירקטור מוערך וכאמור בן מנספורד עצמו שאמון על השקט הכללי של הקבוצה.
עד כה נראה כי רובי קין הצליח לשנות את מכבי תל אביב. היא משחקת במערך שיותר מתאים לשחקנים שלה, אסטרטגיית הרכש שלה הייתה מדויקת בהיבט של תפקיד השחקנים שהיא הביאה. לגבי איכותם הזמן יגיד, אך כבר ניתן לראות שכל זר חדש שהגיע הביא איתו מימד נוסף של איכות, ונראה כי הם משדרגים את הקבוצה.
למכבי תל אביב יש גם מקבץ שחקנים ישראלים איכותיים, שימו לב לרשימה: יונתן כהן, דור פרץ, ערן זהבי, אייל גולסה, גבי קניקובסקי, עידו שחר, דור תורג'מן, רוי רביבו, אופיר דודזאדה, אושר דוידה וצמד הביטונים. אין לאף קבוצה בארץ מקבץ כחול לבן כזה. אם מכבי תל אביב תצליח לפגוע בזרים ולשפר את הישראלים הקיימים אצלה, היא הופכת את עצמה למועמדת בכירה לאליפות.
הפועל באר שבע, הבאה בתור, כרגע נראית אובדת עצות. בשנתיים האחרונות היא לא באמת התמודדה על האליפות, לא רצה עד הסוף ולא היוותה יריב למכבי חיפה. היא בעיקר הייתה הקבוצה השניה בטיבה בליגה, אבל רחוקה מאוד מלהיות אלופה, ויש לזה מספר גורמים אשר ממשיכים גם לקראת העונה החדשה. איכות השחקנים הזרים אשר מגיעה לנגב היא נמוכה ולראייה אף שחקן זר לא מטביע חותם או מהווה שדרוג רציני, ולכן התחלופה היא יחסית גבוהה.
2 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
מסאי דגו
(צילום: עוז מועלם)
בכלל, נדמה כי באר שבע דוגדלת באסטרטגיית רכש של כמות ולא של איכות. מלבד ויטור אין לאדומים שחקן-על, כוכב כדורגל, כולם באותה רמה וזו כבר מגמה ולא תופעה חולפת. בהיעדר שחקנים ישראלים טובים בסגל, החבורה של אליניב ברדה צריכה הייתה להשקיע המון על זרים איכותיים. אין שום היגיון בלהביא 6 זרים כשארבעה מהם אינם מהווים שדרוג לקבוצה. עדיף להשקיע יותר, גם בסקאוטינג. להנחית שחקנים שיוציאו אותה מהבינוניות האופפת אותה.
ברדה כבר הוכיח שהוא מאמן טוב, הוא יודע לגשת ולגעת בשחקנים, טקטיקן טוב מאוד וראוי כי המערכת תגיש לו כלים איכותיים יותר על מנת להתמודד מול שתי האימפריות מתל אביב ומחיפה. גם הגישה של אלונה ברקת כלפי מחלקת הנוער שלה היא של קבוצה קטנה ולכן בהיעדר רכש איכותי, מערך סקאוטינג חלש ומחלקת נוער לא מתפקדת באר שבע לא תצילח לזכות באליפות, בטח בעונה בה נראה כי מכבי תל אביב התחזקה ומכבי חיפה היא כבר קבוצה מוכחת.
תמונת המצב נכון להיום מרגישה ככזו, מכבי חיפה ומכבי תל אביב ירוצו יחד עד הסוף ולמרות ריבוי סימני השאלה מצד שתי הקבוצות נראה על פניו כי מכבי תל אביב היא זו שתזכה. הסגל שלה היום איכותי לא פחות מאשר של חיפה ונראה כי ההימורים שלה יותר מושכלים ומנוהלים. באר שבע כנראה תמשיך להיות בצמרת הגבוהה, אך לא תהווה גורם משמעותי במרוץ.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.