מכירתו השבוע של ג'ורג'ה יובאנוביץ' ממכבי ת"א לבאזל מסמנת את ההתנהלות התמוהה והחובבנית של המועדון העשיר בישראל תחת ניהולו של מיץ' גולדהאר בשנים האחרונות.
כולנו יודעים כמה קשה למצוא חלוץ טוב, ויובאנוביץ' הוא יותר מחלוץ טוב - הוא מכונת שערים, שחקן חד שהבקיע 32 שערים ב-64 הופעות במכבי תל אביב, ועל זה הוסיף 9 בישולים. גם אם מכבי ת"א תשקיע את מיטב כספה בשוק ההעברות, היא לא תמצא חלוץ שיספק נתונים כאלה.

1 צפייה בגלריה
זהבי יובאנוביץ'
זהבי יובאנוביץ'
יובאנוביץ' וזהבי
(צילום: עוז מועלם)

לא ברור על מה חשבה מכבי ת"א במהלך הזה. אחרי הכל, מדובר בקבוצה שרוצה להצליח גם באירופה וגם בזירה המקומית, ובשביל להשיג את המטרות שלה היא צריכה סגל עשיר וחזק. כמו שבמועדון הצהוב ויתרו על סטיפה פריצה ואיבדו סיכוי לכל אפשרות להיות פקטור במאבק האליפות בעונה שעברה, גם הפעם ההסתמכות על ערן זהבי לבדו בחוד היא מהלך חובבני. אין שום ספק בנוגע לכך שזהבי הוא שחקן אדיר, מכונת שערים יוצאת מן הכלל, אבל קבוצה שמתיימרת לדבר חזק בכל המסגרות ולהשיג תארים חייבת לפחות שני חלוצים ברמה.
מה היא בעצם הסיבה למכירת החלוץ המצטיין? הרי כולם יודעים שלמכבי ת"א אין בעיה של כסף, אבל בצוות המקצועי גרמו לחלוץ המצוין להרגיש לא רצוי ולרצות לעזוב, דבר שלטעמי פוגע בסיכויי ההצלחה של הקבוצה. מדובר במועדון העשיר בארץ בפער גדול, אבל הדרך בה הקבוצה מתנהלת צריכה להדאיג את האוהדים שלה, כי היא פשוט לא מתאימה. אותי לימדו ששחקנים מצטיינים משאירים ולא מוכרים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.