שלי-אן פרייזר-פרייס עשתה זאת לפנות בוקר (שני) שוב. בפעם החמישית בקריירה - האצנית הג'מייקנית הפנומנלית זכתה בתואר אלופת העולם בריצה ל-100 מ' ולא הפסיקה לחייך. בכל זאת, החיוך הוא סימן ההיכר שלה. לצד התארים הבלתי נגמרים.
זה לא רק שיא האליפות ששברה (10.67 שניות) או העובדה שיחד איתה עלו הפודיום שתיים מחברותיה הטובות ביותר - שריקה ג'קסון ואיילין תומפסון-הרה, אלא בעיקר הגיל. כן, בגיל 35 אחת האתלטיות הגדולות שידע הענף היא האישה המהירה בתבל. שוב.
4 צפייה בגלריה
שלי אן פרייזר פרייס
שלי אן פרייזר פרייס
אין עוד מלבדה. פרייזר-פרייס
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
שלי אן פרייזר פרייס
שלי אן פרייזר פרייס
שיא אליפות חדש. פרייזר-פרייס לצד לוח התוצאות, לפנות בוקר ביוג'ין
(צילום: EPA)
"אני מרגישה מבורכת שאני יכולה להמשיך לעשות את זה גם בגילי", צחקה פרייזר-פרייס בסיום. "מקווה שאוכל להמשיך ולהוות השראה לנשים אחרות".

אלופה עם ילד

והיא תמשיך. הרי לפני חמש שנים, כשילדה את בנה זאיון - מעטים האמינו שתרצה לחזור למסלול. רבים אחרים לא חשבו בכלל שתוכל לאיים על מקום בפודיום בתחרויות הגדולות. כולם אכלו את הכובע.
4 צפייה בגלריה
שלי אן פרייזר פרייס
שלי אן פרייזר פרייס
בתחילת הקריירה. זכתה בזהב האולימפי כבר ב-2008
(צילום: gettyimages)
"מה שעשיתי רק מראה שהגיל לא באמת משנה", הסבירה. "אתה יכול להיות בשנות ה-20, בשנות ה-30 ועדיין לכבוש פסגות. אתה רק צריך להתחרות, לסמוך על עצמך ולשמוע לאינסטינקטים שלך".
פרייזר-פרייס היא כמובן אחת האתלטיות המעוטרות ביותר שיש. שמונה מדליות אולימפיות (שלוש מתוכן מזהב) ו-12 נוספות באליפות העולם. היא זכתה בתואר העולמי ב-100 מ' ב-2009, 2013, 2015, 2019 וכמובן גם כעת באליפות ביוג'ין שבארה"ב.
ומה הנתון הכי מדהים מכולם? פרייזר-פרייס מעולם לא רצה מהר יותר בגמר ה-100 מ' כמו לפנות בוקר. הפרשנים מייחסים זאת גם למסלול המיוחד ביוג'ין (שאמור לעזור להוריד בין 0.07-0.10 מאיות), אבל גם הטכניקה של הג'מייקנית השתפרה עם השנים. כשפרייזר-פרייס נשאלה מה הסוד, ענתה: "אין, אני פשוט אוהבת להתחרות ולשבור שיאים".
4 צפייה בגלריה
שלי אן פרייזר פרייס
שלי אן פרייזר פרייס
"הטובה בכל הזמנים". פרייזר-פרייס חוצה ראשונה את קו הסיום
(צילום: EPA)
את מדליית הזהב הראשונה שלה השיגה במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008, אז הגיבור הג'מייקני של המשחקים היה כמובן יוסיין בולט. לשניים יש עדיין שני דברים משותפים: הראשון, שליטה קבועה וארוכת שנים ב-100 מטרים. השני, פסלים של שניהם ניצבים באצטדיון האתלטיקה בקינגסטון.
רק שלטענת פרייזר-פרייס, היא ממש לא מתלהבת מבולט. היא גם לא חברה קרובה שלו. להיפך. כשפרייזר-פרייס התבקשה לספק ציטוט על הניצחון האולימפי הראשון של בולט ב-100 מ', 9.69 ש', היא ענתה: "לא ראיתי את המרוץ. בדיוק עליתי על ההסעה של המשתתפים". אאוץ'.
נכון, את שיא העולם הלא מוסבר של פלורנס גריפית'-ג'וינר (10.49 שניות) שמחזיק מעמד עד היום - כנראה שפרייזר-פרייס לא תשבור. אבל לטענת, האצניות שמתחרות מולה בשנים האחרונות - אין בכלל ספק מי הגדולה מכולן. דינה אשר-סמית' הבריטית, שסיימה רק רביעית בגמר הנוכחי, טענה כי "היא כנראה הטובה בכל הזמנים. לנצח באליפות העולם פעם אחת זה נהדר, חמש פעמים זה כבר בלתי נתפס".