זה היה צפוי וכעת זה רשמי: מארגני אולימפיאדת טוקיו אישרו היום (חמישי): "המשחקים בבירת יפן ייערכו ללא קהל". השרה הממונה על האולימפיאדה, טומאיו מראקווה, אמרה בדיון חירום כי "האולמות בטוקיו יהיו ללא קהל. לגבי אזורים שבהם לא הוחל מצב חירום, נדון בנפרד".
נשיא הוועד האולימפי הבינ"ל, תומאס באך, הגיע גם הוא לטוקיו על מנת לדון עם המארגנים והשלטונות ביפן, ולאחר שנועדו יחד התקבל האישור הרשמי. נשיא המשחקים האולימפיים, סייקו השימוטו התייחס אף הוא לעניין והודה: "זה מצער מאוד שהאולימפיאדה תיערך במתכונת מצומצמת מאוד".
4 צפייה בגלריה
הסמל האולימפי בטוקיו
הסמל האולימפי בטוקיו
ההודעה תצא בקרוב? אולימפיאדה ללא קהל בטוקיו
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
אזרח יפני בטוקיו
אזרח יפני בטוקיו
התחלואה ביפן עלתה משמעותית בימים האחרונים
(צילום: :רויטרס)
ביפן, כידוע, דיווחו עוד בשעות הבוקר כי המשחקים האולימפיים יתקיימו לעיני יציעים ריקים. הסיבה ברורה: בימים האחרונים ישנה עלייה בתחלואה במדינה והרשויות חוששות מכך שהאולימפיאדה שתיפתח ב-23 ביולי תוביל להחמרה נוספת במצב.
בעקבות הערכת מצב שקיימו בכירים בממשל, הכריז היום ראש ממשלת יפן, יושידה סוגה, על מצב חירום אשר יימשך עד ה-22 באוגוסט.
4 צפייה בגלריה
טוקיו 2020
טוקיו 2020
האולימפיאדה הייתה אמורה להתקיים בכל מקרה ללא נוכחות של קהל זר
(צילום: רויטרס)
האולימפיאדה הייתה אמורה להתקיים בכל מקרה ללא נוכחות של קהל זר, אבל כעת נראה שגם המקומיים לא יוכלו לקחת חלק באירוע הספורט הגדול בעולם, שכזכור כבר נדחה בשנה בעקבות הקורונה.
טוקיו הייתה בתקופה האחרונה תחת הגבלות שאינן מחמירות במיוחד כמו הגבלת שעות הפתיחה של מסעדות וברים, אבל זה לא הצליח למנוע את העלייה בתחלואה ולכן הוחלט על צעדים נוספים. זה יהיה מצב החירום הרביעי אליו נכנסת טוקיו מאז תחילת המגפה.
4 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'. היפנים לא יזכו לראות אותו
(צילום: EPA)
15 אחוזים בלבד מתושבי יפן מחוסנים לגמרי לקורונה. עד כה התגלו מעל 800 אלף מקרי הדבקה במדינה וקרוב ל-15 אלף יפנים הלכו לעולמם. במדינה ישנה ביקורת על כך שהצעדים הללו מגיעים מאוחר מדי.
פורסם לראשונה: 09:55, 08.07.21