אחרי שמכבי פתח תקווה זכתה בגביע המדינה הראשון שלה מזה 72 שנה, הייתי רוצה לדבר פחות על הקבוצה הבוגרת ויותר על מחלקת הנוער, שללא ספק היא אחת הטובות בארץ ולא נופלת בכלל ממחלקות הנוער של המועדונים הגדולים. פעם ילדים היו הולכים במהרה למחלקות הנוער של מכבי תל אביב, מכבי חיפה וכו', אבל המחלקה של הקבוצה מאם המושבות הפכה לפוטנציאל עצום בכל מה שקשור לטיפוח דור העתיד של הכדורגל הישראלי.
כל הסיפור הזה התחיל כאשר לפני כמה שנים, כאשר מחלקת הנוער יצאה ביחד עם המנהל אופיר לוזון לטורניר נערים בספרד. אופיר דיבר שם עם אנשי מקצוע כדי להבין איך אפשר לשפר את היכולות של השחקנים, ופשוט עשה העתק הדבק למודל הספרדי - אימונים בקבוצות קטנות. בנוסף לכך, ההשקעה הכספית היא בעיקר על אנשי מקצוע שמלווים את השחקנים מגיל קטן, מהבעיטה הראשונה בכדור - תזונאים, מאמני כושר, מאמני שוערים, פיזיותרפיסט, פסיכולוג ואיש חינוך.

1 צפייה בגלריה
קוזו'ך
קוזו'ך
קוז'וך ולוזון עם הגביע
(צילום: עוז מועלם)

רעיון נוסף שעוזר בכל העניין שייך למנהל המקצועי של מחלקות הנוער, ליאור רדלר. הוא מאמין שצריך להפוך את האימון ליותר אישי, וכך לנתח, להסיק מסקנות ולדעת לשים דגש על הדברים החשובים ואילו כלים לתת לאותו ילד. האימון מתקיים בין שעתיים לארבע שעות, מתבסס על מספר מצומצם של ילדים שבמהלך האימון מתחלקים לקבוצות עם מאמן מקצועי ומאמן כושר, כשבזמן האימון אחת עובדת על כושר ואחת עם כדור, ובכך, בצורה סבלנית ורגישה, המאמנים מעירים מתוך חשיבה חינוכית על איך להכניס לילדים את הרוח של הכדורגל ואיך להיות שחקני כדורגל טובים.
התוצאה הסופית היא שחקנים עם פוטנציאל אדיר, שהגיעו גם לנבחרת ישראל, אם זה עומר דמארי, טל בן חיים החלוץ, מנור סולומון שנמכר ב5 מיליון יורו לשחטאר דונייצק והגיע עד טוטנהאם, ליאל עבדה שנמכר ב-4 מיליון יורו לסלטיק וכרגע משחק בארצות הברית, או תאי בריבו ששיחק בוולפסברגר ועבר גם הוא לארצות הברית. בגמר גביע המדינה בהרכב היו 4 שחקנים שהם תוצרת מחלקת הנוער, בהם עידן טוקלומטי המוכשר, בסך הכל בן 19 וכבר קיבל הצעות ממכבי תל אביב ומכבי חיפה ויש עליו תג מחיר של 5 מיליון אירו.
לסיכום, מחלקת הנוער הזאת שווה זהב עבור הכדורגל הישראלי, ואולי גם הכדורגל העולמי יהנה ויראה פירות מהפוטנציאל העצום שנמצא בעיר פתח תקווה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.