שליח ynet ו"ידיעות אחרונות" מדווח מהפארק דה פראנס
בסדרה (המצוינת) בנטפליקס על המאמן הטורקי האגדי פתיח טרים, הוא מגלה את הסוד שלו. "הקסם" הוא מאוד פשוט: טרים ידע לנטוע בשחקניו את האמונה שהם יכולים לנצח בכל משחק. כך הוא הוביל את גלאטסראיי לזכייה בגביע אופ"א אחרי ניצחון על ארסנל וזכייה בסופרקאפ האירופי אחרי ניצחון על ריאל מדריד.
עוד על חגיגת הצ'מפיונס הירוקה בפריז
השחקנים שלו מדברים עליו בסדרה בעיניים נוצצות, הם לא מדברים על הטקטיקה או על ניהול המשחק, רק על האמונה. האמונה שהכל אפשרי. זה לא אומר שטרים לא היה טקטיקן נפלא, הוא בהחלט היה כזה. אלא שעם כל הכבוד לטקטיקה, בשביל לנצח קבוצות כמו ארסנל וריאל מדריד צריך הרבה לב.
2 צפייה בגלריה
גלאטסראיי זוכה בסופר-קאפ על חשבון ריאל מדריד
גלאטסראיי זוכה בסופר-קאפ על חשבון ריאל מדריד
גלאטסראיי זוכה בסופר-קאפ על חשבון ריאל מדריד. המודל של מכבי חיפה
(צילום: גטי אימג'ס)
2 צפייה בגלריה
פתיח טרים
פתיח טרים
פתיח טרים. מאמן ענק
(צילום: גטי אימג'ס)
הסדרה על טרים גרמה לי לחשוב על מכבי חיפה של העונה, ברק בכר ושחקניו חוזרים על המנטרה "באים לנצח בכל משחק" לא כקלישאה, הם באמת מאמינים. לא מתוך שחצנות חלילה, פשוט ביטחון עצמי בריא. לפני המשחק מול יובנטוס בסמי עופר הייתה הרגשה שמכבי חיפה הולכת לנצח, גם בסוכנויות ההימורים יובנטוס לא הייתה פייבוריטית מובהקת, וזאת לא הייתה סתם תחושה. חיפה באמת הייתה טובה יותר מהרגע הראשון ורשמה ניצחון ענק.
חיפה נותנת תחושה שהיא יכולה לעשות הכל ואין לה גבולות, אפילו ניצחון בפריז נראה אפשרי. אמנם הסיכוי קלוש ביותר, אבל הוא קיים וזה מה שחשוב. אנחנו גם יודעים שהאלופה הישראלית תבוא לשחק פתוח כמו תמיד, וכשמשחקים ככה, דברים טובים קורים.
מה גם שמכבי חיפה מגיעה לפריז בלי לחץ, היא כבר ניצחה בקמפיין ועשתה את שלה. עכשיו אנחנו בשלב הקינוחים, גם אם היא תובס זה לא יהיה נורא. היא הוכיחה לעצמה שהיא יכולה לעשות כל דבר, שהיא קבוצה אדירה ללא גבולות. תוצאה טובה בפריז כבר תהפוך אותה לקבוצה היסטורית. וכשיש לך את ברק בכר על הקווים, הכל יכול לקרות.