"גאון של כדורגל" - כך אמר גילי ורמוט על צ'ארון שרי לפני כמה חודשים, ואני כל כך מסכים איתו. שער הניצחון שלו מול הכוכב האדום בלגרד היה שערו ה-39 מתוך 136 הופעות במדי מכבי חיפה. אני חייב לציין שהשער הזה נתן קצת חומר למחשבה. יש לא מעט דיבורים בקרב הקהל על השפעתו של שרי לעומת שחקנים זרים אחרים שלבשו את המדים הירוקים. ומבחינתי, אני בטוח בלב שלם ששרי הוא הזר הכי טוב שדרך במכבי חיפה מזה הרבה זמן, חד משמעית. למה הוא ייזכר לטובה ולמה הקדנציה שלו פה מוצלחת? הכל בכתבה.
"הרווחתי כסף ברחבי העולם בזכות הכדורגל, אך זו התשוקה שלי", כך שרי אמר אחרי החתמתו. הוא הצטרף כחלק מהמהפכה במועדון שהחלה בקיץ 2019, אחרי עשור עגום וללא הצלחות גדולות, וזרים שהיו פספוס עצום. הוא הצטרף בהעברה חופשית, עם רזומה באנגליה, הולנד וטורקיה. מיד נוצר קליק נהדר בינו לבין הקבוצה. מהרגע הראשון בלט אצלו הכדורגל השמח, והתגובות ביציעים רק נתנו לו דרייב להמשיך בהצגה.

1 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
(צילום: אלעד גרשגורן)

במסגרת העונה הראשונה שלו בישראל הוא שותף בכל 36 משחקי הליגה, וב-34 מהם פתח. הוא נתן הרגשה של מכבי חיפה אחרת, קבוצה מסודרת ומאורגנת יותר לעומת הסלט שהיה בעונות הקודמות. נראה בשלב מוקדם שבא לפה וטרן רעב להצלחה ומלא מוטיבציה. אולי העונה הראשונה שלו לא הניבה אליפות או גביע, אך הקבוצה הייתה סגנית למכבי ת"א ויצאה בבשורה: מכבי חיפה זו לא אותה לוזרית משנים קודמות, והיא רוצה אפילו אליפות. גם שרי אמר: "מה שחסר לי בקריירה זו אליפות, וזו הסיבה העיקרית לכך שהגעתי למכבי חיפה".
בעונה שלאחר מכן הגיע קמפיין מוקדמות הליגה האירופית, בו חיפה כמעט הגיעה לבתים ונפלה בפלייאוף נגד טוטנהאם האדירה של ז'וזה מוריניו. בעונה בארץ הוא פתח מבערים ולהט. ב-34 משחקים סך הכל הוא כבש 12 שערים, בישל 5 והיה חלק חשוב מאוד בדרך לאליפות מתוקה. הבונוס היה השער האחרון שחתם את הסיפור ב-2:3 המרגש נגד הפועל באר שבע. החלק שלו באליפות היה חשוב מאוד, גם מאחורי הקלעים. צ'ארון מרים את השחקנים, מעודד אותם ומחדיר מוטיבציה. רואים את המנהיגות והביטחון העצמי הרב, וכל זה מתנקז לסיפור הצלחה גדול. התקופה במכבי חיפה גם הובילה את שרי לפריצה בינלאומית, כאשר התחיל לשחק במדי נבחרת סורינאם.
במבט על האליפות שבאה אחרי, יש לא מעט שטענו ששרי מתעורר בעיקר בפלייאוף. נכון, בפלייאוף הוא בא לידי ביטוי בצורה משכנעת, אך ראוי לציין שעדיין הוא נתן ערך מוסף חשוב ברוטציה של ברק בכר. בהיעדרותו הממושכת של הקפטן, נטע לביא, שרי זכה לענוד את הסרט והדבר הניב הצלחה רבה. בין אם זה לעשות את הצעד הנכון בדרך לשער, למסור מסירה חכמה או לפנות את השטח המתאים בזמן המשחק, מפעם לפעם שרי הוכיח שברגליו יש קסם רב. בנוסף לכך, העונה של מכבי חיפה הייתה עמוסה. הכל התחיל מזה שהיא הייתה חלק מבית קשה באירופה, שכלל את אוניון ברלין, פיינורד וסלביה פראג, והמשיך עם אליפות שנייה ברציפות ואחריה הפסד בגמר גביע המדינה. שרי היה שם בלב כל זה ושיחק במרבית העונה.
כל זה מוביל להיום: מכבי חיפה במרחק נגיעה מהגעה לשלב הבתים בליגת האלופות, אחרי שעברה את אולימפיאקוס ואפולון לימסול. ועכשיו, במחצית מהמלחמה על הבתים במשחק נגד הכוכב האדום בסמי עופר, לא רק ששרי כבש את השלישי שהכריע, אלא גם הרים את כולם ושמר על החדות של השאר. וברגעים כאלו, בהם נמדדת גדולתו, הוא תמיד מתייצב ונותן הכל. אם מכבי חיפה רוצה להשלים את המשימה ולעלות לבתים, היא צריכה את שרי של המשחק בסמי. הווינר שלא מפחד להעז במאני טיים ויודע להנהיג כשקשה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.