יוסי אבוקסיס קיבל ביום חמישי קרש הצלה לקריירה בצורת הצעה להגיע לבית"ר ירושלים, קבוצה מפורקת שרחוקה שנות אור מימי הזוהר שלה. זאת הייתה הזדמנות פז גם עבור יוסי וגם עבור חברו הטוב ברק אברמוב לסיים את הרומן הכושל בבני יהודה.
אבל שימו לב לדמיון במהלכים: רק באמצע העונה שעברה נטש אבוקסיס את באר שבע לטובת בני יהודה. הוא הגיע לבני יהודה באמצע העונה והיו לו מספיק נקודות בקופה, אבל נכשל והסיפור נסגר 5 מחזורים לסוף העונה. גם פתיחת העונה הנוכחית בלאומית הייתה כושלת, אחר כך הגיעה סדרת ניצחונות אבל ממש לא עם כדורגל גדול, והמצב לאחרונה שוב רע.

1 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(צילום: אורן אהרוני)

ההסבר נורא פשוט: יוסי חסיד גדול של לבוא אנדרדוג. הקבוצות שלו מחכות מאחור ויוצאות למתפרצות במטרה לעקוץ, זאת השיטה שהביאה לו 4 פעמים העפלה לפלייאוף העליון. כשהגיע לבאר שבע והיה צריך לנהל כדורגל התקפי עם שליטה זה לא הלך, וההצלחה העיקרית הייתה בזירה האירופית ושוב כשהגיע אנדרדוג. גם העונה בלאומית בני יהודה הגיעה לכל משחקיה כפייבוריטית וזה לא הצליח לו.
העונה נעשו טעויות רבות בבני יהודה, אבל הטעות הכי גדולה הייתה להתבסס על הסגל מהעונה שעברה, אותו הסגל שכשל בגדול וירד ליגה הרבה לפני הבאזר. אפשר להבין מה עבר בראשו של אבוקסיס - הוא חשב שאלו שחקני ליגת העל אז הם יעלו בהליכה, אבל זאת ממש טעות. הם ירדו, למה להמשיך איתם?
אם נחזור לרגע לשיטת המשחק של אבוקסיס, אז במצבה הנוכחי הוא תפור על בית"ר. הוא מגיע לקבוצה מפורקת שרק רוצה לשרוד בליגה. אגב, כשהיה בשיאו ואפילו נחשב כמועמד המוביל לאימון הנבחרת, עם ארבע עונות רצופות בפלייאוף העליון על הקווים של סכנין ובני יהודה, נראה שהיה יכול להתאים - הנבחרת שלנו היא תמיד האנדרדוג, השיטה של אבוקסיס דווקא מתאימה לה כמו כפפה ליד, ונוסיף לכך את היכולת הידועה שלו להכין קבוצה למשחק אחד קובע.
אבל שוב המבחן האמיתי שלו יהיה בעונה הבאה, כשיגיע רוכש וכולם יצפו לרוץ בצמרת ולשחק כדורגל התקפי עם שליטה במשחק. או אז אבוקסיס שוב יתמודד עם מצב הפוך לשיטה שלו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.