אני רוצה לפתוח את הטור הזה בהתנצלות לאוהדי כדורגל מכל הליגה: אנחנו פשוט נכשלנו. אולי זה הסגל החדש, האדמין המוצלח באינסטגרם ואולי התוצאה שהיריבה העירונית השיגה מול קבוצה שיש לה שם של תוכנית בערוץ הילדים, אבל באמת חשבנו לרגע שנהיה תחרות למכבי ת"א, אפילו למשחק אחד, ואולי נצליח לקטוע את הרצף.
זה לא עבד מהדקה הראשונה, אולי בגלל המערך, ופה צריך לשים נקודה: המאמן מייקל ולקאניס כפה על הפועל ת"א עוד מתחילת העונה מערך שפשוט לא מתאים לה וגם לא משוחק במחלקת הנוער, מערך של 2-5-3. במערך כזה כל החסרונות מתגלים, בין היתר כי הבלמים לא מספיק פיזיים, והמגן הימני (אהוב הקהל אלון אזוגי) כרגע לא ברמה של ליגת העל. אבל הפעם הוא היה הכרחי יותר מאשר המערך בו פתח המאמן האדום, משום שקבוצה כמו מכבי ת"א, עם שחקנים כמו קניקובסקי, דן ביטון, זהבי ומילסון, פשוט יודעת לפרוץ הגנות כאלה.

1 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א אלון אזוגי
שחקן הפועל ת"א אלון אזוגי
שחקן הפועל ת"א אלון אזוגי
(צילום: עוז מועלם)

גם בהתקפה דברים היו יכולים להיראות אחרת, מאחר שהמאץ'-אפ של המגינים הצהובים מול הקיצוניים האדומים (צ'יבוטה ולאיוס מול רביבו ומאסון) פשוט לא הצליח. רק בסוף המשחק ראינו את מה שהמאמן היה רואה בעצמו אם רק היה טורח לצפות במשחקי היריבות, שמכבי ת"א הכי פגיעה במרכז ההגנה. עם בלמים כמו שיש שם, במערך שהזכרתי קודם ועם מתן קרדיט מעט יותר מכובד לשחקן כמו רן בנימין, אולי התוצאה הייתה נראית מעט שונה.
חשוב לציין שגם ההחלטה להכניס את אלטמן לא הייתה ברורה, ונראה שנעשתה ממניעים פופוליסטיים. אלטמן לא כשיר, לא מהיר ולא בכושר, ובעיקר הראה בדרבי הזה שלא שיחק כדורגל הרבה מאוד זמן. צריך לשלב אותו בקצב המתאים ולתת לו את הזמן לחזור לעצמו, ייקח כמה שייקח.
אבל בעיקר, מעל הכל, יש תחושה של כישלון מצד חן סול, מנהל מחלקת הכדורגל. תראו , הרבה מאמנים חדשים שזו עונתם הראשונה בבוגרים הגיעו לליגת העל, בין אם קודמו מהנוער או הגיעו מחו"ל, אבל לרובם (למעשה חוץ ממסאי דגו והמאמן שלנו, לכולם) ניתנה מעטפת מקצועית שאמורה למנוע מהם טעויות. מה שנאמר במשחק גביע הטוטו נגד אשדוד ב-8.8 על ידי המאמן האדום ממחיש הכל, ותזכורת למי שהספיק לשכוח: שביט מזל, מושאל מהפועל ת"א, היה השחקן המסוכן ביותר במדי אשדוד, ולמעשה בעיטה שלו הפכה לעצמי של בלוריאן. לאחר המשחק נשאל ולקאניס אם יצא לו לבחון את מזל, והוא לא ידע בכלל שהוא מושאל מהפועל.
כל אדם שמבין מעט בכדורגל היה עושה את הדבר המתבקש ומוסיף לצדו של המאמן אישיות בכירה כעוזר מאמן, כבר מחר בבוקר. אישיות שכזו יכולה לנתח משחקי יריבות, לספק למאמן פרספקטיבה נוספת על הסגל שנבנה לו ובנוסף לסייע לו בשינוי ועדכון המערכים השונים.
החלום האמריקאי של הפועל תל אביב אמנם נראה כעת עצוב וקודר כרגיל, אבל אל מול היחלשות הליגה, העבודה היפה עם הצעירים והשוער שבאמת מצוין מתחילת העונה, אני אישית אופטימי. לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים יש למאמן האדום משימה לא פשוטה, מול שני חלוצים טובים וירדן שועה בכושר פנטסטי. אז ולקאניס, תתחיל להתכונן כבר עכשיו, ממליץ לך לראות את המשחק של בית"ר נגד ריינה, ואם זה לא מספיק, תרים טלפון לשרון מימר, שמעתי שהוא ישב ביציע שלנו בדרבי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.