עד לפני פחות מתשע שנים, לדניאלה פלג עוד היה מחסום פנימי, היא לא הצליחה לעבור את קו הסלעים בשדות ים, היה לה פחד מהמים העמוקים והיא כבר שקלה לפרוש משייט. אלא שאז לקח אותה המאמן חובב פלג כפרויקט אישי, ניטרל את הפחדים ורגע לפני כניסת יום הכיפורים היא עמדה על המקום הגבוה ביותר על הפודיום של אליפות אירופה בדגם האולימפי פויל שננעלה בקליארי. הישראלית הראשונה שעושה זאת בתחרות היבשתית.
פלג סיימה במקום השלישי את המוקדמות, אבל בחצי הגמר ובגמר היא נתנה תצוגת שייט, סיימה במקום הראשון בכל אחד מהם והוכתרה כאלופת אירופה. מספיק היה לראות את השלבים המתקדמים באליפות בסרדיניה כדי להבין כמה חזקה הנבחרת שבנה שחר צוברי. יחד עם פלג עלו לחצי הגמר גם תמר שטיינברג ומאיה מוריס, כששחר טיבי סיימה במקום השישי. כלומר: גם ללא שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב, התברגו ארבע ישראליות בין ששת המקומות הראשונים באליפות אירופה.
4 צפייה בגלריה
דניאלה פלג
דניאלה פלג
"היה קשוח מאוד בגמר". פלג
(צילום: נעם תמיר)
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של ידיעות אחרונות הבוקר
שער מוסף הספורט של ידיעות אחרונות הבוקר
שער מוסף הספורט של ידיעות אחרונות הבוקר
4 צפייה בגלריה
הגולשת דניאלה פלג על הפודיום אחרי הזכייה באליפות אירופה
הגולשת דניאלה פלג על הפודיום אחרי הזכייה באליפות אירופה
פלג על הפודיום אחרי הזכייה באליפות אירופה
(צילום: נעם תמיר)
"בגלל שהדגם פויל מרחף על פני המים, צריך להיות כבדים יותר מהדגם הקודם, ככה שהייתי צריכה לעלות במשקל כי נחשבת לקטנה", מספרת פלג בראיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות" אחרי שנחתה לתחנת ביניים ברומא. "דווקא הקל עליי שהיינו שלוש ישראליות בחצי הגמר, אני גולשת איתן ושימח אותי לדעת שיש לי סיכוי טוב מולן ובעיקר שזה הבטיח כבר מדליה אחת לישראל. השתדלתי להתרכז בעצמי ולא לחפש את האחרות. אנחנו עובדות מדהים ביחד וכל הזמן דוחפות אחת את השנייה, אני מרגישה שאיתן אני משתפרת מאימון לאימון".
לקחת הימורים בחצי הגמר ובגמר, שייטת בזויות אחרות מיתר המתחרות. "הרגשתי שהצלחתי גם בדופק גבוה להמשיך ולחפש את הרוח ואת ההחלטות הנכונות בשיוט, מה שלבנות האחרות היה קשה. זו הייתה תחרות ברוחות קלות ולכן היה קשוח מאוד בגמר. אני שמחה שהשמעתי את התקווה באליפות אירופה. היום השני של התחרות היה בשבעה באוקטובר, התחרינו עם לוגו החטופים על המפרשים כדי להגביר את המודעות. כל דבר כזה הופך את השיוט למשמעותי עוד יותר וגם מציב את החיים שלנו בפרופורציות. אני שמחה שהצלחנו להביא גאווה לישראל".
4 צפייה בגלריה
דניאלה פלג
דניאלה פלג
פלג בקו הסיום
(צילום: נעם תמיר)
פלג, שתחגוג בשבוע הבא יום הולדת 20, תשחרר בחודש הבא משירותה הצבאי בבסיס חיל הים בעתלית. אביה זיו הוא לוחם שייטת לשעבר ויובל האח עוסק גם הוא בשייט. התחביבים שלה הם טיולים בארץ, אבל בעיקר נגינה על פסנתר.
מהו הייחוד שלך? "יש לי שקט פנימי שעוזר לי לעמוד בלחץ ולהישאר מפוקסת".

"שחר כל הזמן חובב קדימה"

אחרי שצלחה את הפוביה מהמים העמוקים, פלג לא הפסיקה להשיג תוצאות מדהימות: זכתה באליפות אירופה עד גיל 15 כשהיא רק בת 12, שלוש שנים לאחר מכן כבר הפכה לסגנית אלופת העולם עד גיל 17 ומקום רביעי באליפות העולם בשנה שעברה עד גיל 23, אולם בהמשך ישיר לעומק המדהים שיצר צוברי בנבחרת הנשים, פלג זכתה במקום השני באליפות העולם לבוגרות רק לפני שנתיים, כשרק מרטה האיטלקיה שזכתה במקום הראשון במשחקים האולימפיים שנערכו במארסיי הצליחה לעקוף אותה, אולם במאבק הפנימי היא בסופו של דבר לא הצליחה לעלות.
עד כמה העובדה שהמאמן שלכן היה מדליסט אולימפי, יחד עם ההצלחות של יתר הנשים, השפיעה עלייך? "שחר הוא מאמן מקצועי שמשקיע ורק מחפש איך הוא יכול לעזור לכל אחת מאיתנו. הוא מאוד יצירתי וכל הזמן חושב קדימה".
את הזכייה של שרון קנטור במדליית כסף אולימפית ראית מהבית בבית חנניה. "שרון ריגשה אותי בטירוף. זה הגיע לה מאוד, ובעיקר עשה לי רעב להגיע למעמד הזה. יש לי יכולות להגיע ללוס אנג'לס, הוכחתי את זה בתחרות הזו. יש לי עוד דרך ארוכה לעבור, אבל אני חושבת שאני לגמרי מועמדת ראויה".