כמדי שנה נערך לפני מספר ימים סוף שבוע האולסטאר ב-NBA. אם בעבר זה עוד היה מפגש מסקרן של נבחרת המזרח מול נבחרת המערב, בשנים האחרונות אנחנו מקבלים משחק שרחוק מלעורר עניין ספורטיבי.
החל במשחק האולסטאר של 2018, שני השחקנים שקיבלו את מספר ההצבעות הגבוה ביותר בהצבעת האוהדים המוקדמת נבחרים כשני הקפטנים, והם מרכיבים את הקבוצות שלהם משאר השחקנים שנכללו ברשימת הנבחרים של הקהל. ומעבר לכך, בשנים האחרונות נראה כי השחקנים רק מחפשים לשבור שיאי נקודות. אם במשחק ליגה יש לשתי הקבוצות הגנה, הרי שבמשחק האולסטאר הם מתרכזים בייצור מקסימלי של נקודות בשני צדי המגרש. ג'ייסון טייטום, למשל, קבע הפעם שיא של 55 נקודות.

1 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום מול שחקן גולדן סטייט ווריורס ג'ורדן פול
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום מול שחקן גולדן סטייט ווריורס ג'ורדן פול
ג'ייסון טייטום. למי אכפת מהשיא שקבע?
(רויטרס)

במשחק האחרון התוצאה הייתה פשוט מגוחכת: 175:184 לטובת קבוצתו של יאניס מול קבוצת לברון. זה קצת מזכיר לי את ה-WWF של שנות השמונים: רוב הצופים מבינים שזה לא באמת קרב אמיתי, והם מגיעים בעיקר בגלל ה-SHOW, ולא כדי לראות מי ינצח.
סקירה מהירה של תוצאות משחקי האולסטאר בראשיתם, מגלה כי בעבר התייחסו למשחק הזה ברצינות: היה משמעותי עבור הקבוצות לנצח, והן עשו הגנה אמיתית ולא חיפשו רק מטח שלשות או הטבעות מיוחדות כאילו הם בקרקס. לדוגמה, בשנת 1993 הסתיים המשחק בתוצאה 132:135, וגם רק אחרי הארכה! כן, היו שנים שבאמת היה משחק מותח שהוכרע באופן ספורטיבי באמת לטובת אחת הקבוצות.
כיום, אין שום ערך ספורטיבי למשחק. הוא משוחק אך ורק לטובת שבירת שיאים להנאת הצופים. לדעתי, צריך לחזור לימים בהם המזרח פגש את המערב, ועל הדרך לספק לצופים קרב אמיתי, עם הגנה ולא רק התקפה, מבלי לנסות לשבור שיאים בכל מחיר. את שבירת השיאים תשאירו לתחרויות באולימפיאדה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.