אחרי שהשיגה נקודה אחת בלבד בשני המחזורים הראשונים של טורניר הכדורגל האולימפי – עם 1:1 מול מאלי והפסד 4:2 לפרגוואי, בשני משחקים שנערכו בפארק דה פראנס - נבחרת הכדורגל האולימפית נדדה לנאנט, שם תפגוש הערב (שלישי, 22:00) את יפן, שטרם הפסידה וספגה בטורניר.
ישראל חייבת ניצחון, אבל לא תלויה בעצמה. אם המשחק המקביל בין פרגוואי למאלי מסתיים בתיקו, וישראל מנצחת - ישראל תעלה בגלל הפרש שערים. אם מאלי מנצחת, ישראל צריכה לכבוש שער יותר ממנה. אם פרגוואי תנצח, אין סיכוי לישראל להעפיל.
3 צפייה בגלריה
הנבחרת האולימפית
הנבחרת האולימפית
כבר לא תלויה בעצמה. הנבחרת האולימפית
(צילום: עוז מועלם)
ה-20 של לוזון. המשחק הערב של הנבחרת הצעירה יהיה ה-20 של לוזון בקנדציה הנוכחית שלו בנבחרת הצעירה. מצד אחד, אין ספק שהוא רשום על אחד ההישגים הגדולים של הכדורגל הישראלי, חצי גמר יורו הצעירות שהעניק לישראל כרטיס לאולימפיאדה ראשונה זה 48 שנה. אבל הכדורגל ללא ספק היה יכול להיות טוב יותר. גם מבחינת סטטיסטיקה: ב-19 המשחקים של לוזון עד כה, ישראל הפסידה ב-10. ובעיקר מבחינת מבחן העין: קשה מאוד להתחבר לכדורגל של לוזון, וראינו את זה גם בשני המשחקים בפריז, בעיקר מול פרגוואי שאיימה על השער של עומר ניראון פעם בשלוש דקות.
קצת פופורציות. עוד לפני שגובשו הסגל וחריגי הגיל של הנבחרת כבר נשמעו דיבורים על הגעה לקרבות על הפודיום (יאמר לזכותו של לוזון שהוא ניסה למתן את התופעה). כמה ניתוק מהמציאות. הכדורגל הישראלי זכה קיץ אדיר בשנה שעברה עם המקום השלישי במונדיאליטו וחצי הגמר ביורו הצעירות, אבל את המציאות פגשנו עם הנבחרת במהלך קמפיין מוקדמות היורו.
3 צפייה בגלריה
אנסיסו מול אזולאי
אנסיסו מול אזולאי
כרגע הוא טוב יותר מגלוך. אנסיסו
(צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
אפשר לקחת את הכוכב של פרגוואי, הקשר חוליו אנסיסו מברייטון שכיכב מול ישראל עם שער ויכולת אדירה, ולהשוות אותו למי שלכאורה זוכה למעמד זהה בישראל, אוסקר גלוך שמשחק באוסטריה ועשוי להתקדם הקיץ לגרמניה. הדומיננטיות, היכולות, העוצמות - זה ממש לא אותו הדבר.
המרוויח הגדול. אחד הדברים החשובים בספורט זה כמובן המזל, אבל גם כשהוא מגיע, צריך לדעת לנצל אותו. עבור רוי רביבו למשל, שבשל מחדל של ההתאחדות לא שיחק בשני המשחקים הראשונים ויעלה הערב להופעת בכורה (היא לא ידעה שההשעיה שספג במדי הנבחרת הבוגרת חלה על האולימפיאדה), המזל לא האיר פנים. מי שכן זכה להזדמנות משום מקום ותפס אותה בענק הוא השוער עומר ניראון.
3 צפייה בגלריה
ניראון
ניראון
המצטיין של ישראל בפריז. ניראון
(צילום: עוז מועלם)
הוא נזרק מבני יהודה בליגה הלאומית, אבל בינואר האחרון הגיע למכבי נתניה, ודי מהר הפך לשוער הראשון. ניראון בכלל לא אמור היה להיות בפריז, אלא רק ברשימת המתנה, אבל אז הקפטן דניאל פרץ נפצע וחזר לבאיירן מינכן, וגם מי שהיה אמור להיות מחליפו, ניב אליאסי מהפועל באר-שבע, נפצע במשחק ההכנה האחרון ולא היה כשיר למשחק מול מאלי. ניראון קיבל את הזדמנות והיה אחראי על הנקודה מול מאלי, ואז שמר על המקום בהרכב ומול פרגוואי סיפק עוד הופעה אדירה שמנעה ספיגות נוספות ושמרה את ישראל במשחק עד לתוספת הזמן. המצטיין של הנבחרת בפריז.
ליאל עבדה מדבר לפני יפן
(צילום: התאחדות לכדורגל)