נבחרת ישראל לא קשורה לדרג א' האירופי, והיא נראתה אבודה מול בלגיה כמו צמחוני שנקלע למסעדת בשרים. ידענו שהמשחק הזה הולך להיות קשה לצפייה, רק לא ידענו עד כמה. אם לואיס אופנדה לא היה מחמיץ מהנקודה הלבנה אז הבלגים היו דורסים את נבחרת ישראל, אבל אחרי הפנדל כולם החליטו שמספיק להם ואפשר לקפל את העסק. 1:3 בסיום.
משמח לראות שלמרות חילופי המאמנים, נבחרת ישראל נתנה את כל הלהיטים שלה. הלחץ המדומה בפתיחה, השער שמפיח תקווה מזויפת, והחורים בהגנה שגורמים להצטער שבכלל פתחת טלוויזיה. אם פפ גווארדיולה היה מאמן את הנבחרת, התוצאה הייתה שונה? לא, כי לנבחרת יש בעיות מהותיות שמתגלות בכל פעם מחדש. אין לה הגנה ואין לה מספיק שחקנים שמשחקים בליגות הבכירות באירופה, מה שמקשה עליה לעמוד בקצב לאורך 90 דקות. מספיקות 10-20 דקות של לחץ בשביל לשבור אותה לחלוטין. נמשיך לחלום על זה שביום נתון אפשר להפתיע, איכשהו אצל הנבחרת היום הנתון הזה אף פעם לא מגיע.
2 צפייה בגלריה
גאנדלמן
גאנדלמן
ישראל לא שייכת לרמות האלה
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
רן בן שמעון לא יכול להצמיח בלמים, הוא לא יכול להמציא חלוץ 9 מהיר וחזק והוא לא יכול ללמד את השחקנים שלו לשחק בנגיעה. הוא בטח לא יכול לגרום להם ללחוץ במשך 90 דקות ולהיות בכושר שיא בחודש ספטמבר. החיים זה לא "פוטבול מנג'ר", ובמציאות היכולת של המאמן להשפיע מוגבלת. מה שקובע זה קודם כל איכות השחקנים. יש לנו כמה שחקנים מעולים, השילוב בין מנור סולומון לאוסקר גלוך בהתקפה יכול להיות מדהים בעתיד אך זה לא מספיק. הכדורגל הישראלי צריך לייצר עוד כמה כאלה אם הוא מעוניין להתקדם.
רק תפילות רלוונטיות לנו במשחקים כאלה, וכנראה שאלוהים לא רואה כדורגל בשבת. אלוהים סידר לנבחרת ישראל את העלייה לדרג א', כי אף אחד חוץ ממנו וכמה אנשים באופ"א לא מבין את השיטה של ליגת האומות. הגענו לפה בזכות ניצחונות מקריים על אלבניה וסלובקיה.
2 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
צריכים עוד כמה שחקנים כמו גלוך כדי להתקדם
(צילום: AP Photo/Denes Erdos)
זאת הייתה יכולה להיות חגיגה אם המשחקים היו נערכים בארץ והיינו זוכים לראות את קווין דה בריינה בבלומפילד, עכשיו זה סתם מעיק. אומרים שבמחצית הראשונה היינו טובים, אבל מה זה חשוב? צריך באמת להזכיר שכדורגל משחקים 90 דקות? הגישה של רן בן שמעון נהדרת, הוא אדם חיובי מאוד ורוצה לשחק כדורגל התקפי. אין לו מספיק כלים לשם כך.
נקודה בבית הזה תהיה נס, ניצחון ריאלי כמו זכייה בלוטו. רן בן שמעון יצטרך להיות משהו בין דייויד קופרפילד להודיני כדי להוציא תוצאה טובה. מה שהייתה אמורה להיות חגיגה תתגלה כעונש על חטאי העבר. אם בלגיה כבשה שלושה שערים בהילוך שני, כשהשחקנים שלה אפילו לא חוגגים את השערים. מה יהיה כשאיטליה וצרפת יעלו מול נבחרת ישראל כשהן חייבות ניצחון? אולי בכל זאת מזל שזה מארחים בארץ, ולא נצטרך לחזות בזה מקרוב.