למלאדן קרסטאיץ' יש פרצוף מאוכזב באופן כמעט תמידי, אבל במסיבת העיתונאים האחרונה הוא אמר את הדברים בקולו. "אני מאוכזב מכך שלא הודיעו לי עדיין שאני ממשיך", אמר בתשובה לשאלה בנושא. "הראינו לכולם שיש לנו איכויות וכוח, אך אני מרגיש שאנחנו עדיין במבחן".
אם הוא צודק, אם במכבי ת"א עדיין לא החליטו, תוצאות המבחן הזה עשויות להיקבע בשבוע הקרוב. מכבי של קרסטאיץ' נראית הרבה יותר טובה מזו שהוביל פטריק ואן לוון בתחילת העונה, אבל דבר דומה, עם שינוי מקומות של ההולנדי במשפט, היה אפשר לומר גם אשתקד.
5 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'. לא מרבה לחייך
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר

ואן לוון 2?

ההולנדי החל לאמן בדצמבר 2020, ניצח כמעט בכל המשחקים בעונה הסדירה וזכה בגביע, אבל קרס בפלייאוף ובעונה שאחרי. קרסטאיץ' הגיע גם הוא בדצמבר, שיפר את הקבוצה ואת התוצאות בצורה משמעותית ויכול לזכות בגביע – אבל עדיין לא רשם ניצחון בפלייאוף. ובעיקר, כמו קודמו, יש סימנים לבעיה עתידית אפשרית. במכבי חוששים ממקרה ואן לוון 2.
מהם אותם סימנים? מעבר לשלוש תוצאות התיקו בפלייאוף העליון אפשר לומר שקרסטאיץ' לא מרשים בתגובות המקצועיות שלו במהלך משחקים. יש את החילופים כמו במשחק מול מכבי חיפה, אז הוציא יחד את שני הקשרים, עדן שמיר וגבי קניקובסקי, ובהמשך גם את שני החלוצים, סטיפה פריצה וג'ורג'ה יובאנוביץ'. מכבי הלכה לאחור, ובסוף גם ספגה.
5 צפייה בגלריה
קרסטאיץ'
קרסטאיץ'
(איור: ליאו אטלמן)
בנוסף, ניהול המשחק לוקה בחסר בפתרונות הקשורים להתרחשויות בזמן אמת. קבוצות רואות מה מכבי ת"א עושה בתחילת המשחקים ומבצעות התאמות. קרסטאיץ' לא מגיב בהתאם. אם נסתכל על אותו משחק אחרון מול חיפה אז אפשר לראות שבמערך היהלום היו חורים שחיפה זיהתה ופשוט לא ניצלה.
ועדיין, אם מסתכלים על מה שהיה עד עכשיו בצורה קרה ומחושבת, מבלי לתהות על העתיד, קרסטאיץ' השיג יותר נקודות זכות מאשר חובה. הוא בוחר הרכבים מעניינים, ובעיקר מפתיעים. הוא הזיז שחקנים כמו קניקובסקי ואנריק סאבוריט לעמדות חדשות והם פורחים בהן. הוא אמנם לא ניצח את מכבי חיפה, אבל כן היה קרוב, פעמיים, ניצח את באר־שבע במשחק היחיד שלו מולה, ובדרבי. ב־18 המשחקים האחרונים בכל המסגרות היה לצהובים רק הפסד אחד, באיינדהובן.
5 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון מוחא כפיים
פטריק ואן לוון מוחא כפיים
ואן לוון. גם הוא היה טוב עד הפלייאוף
(צילום: עוז מועלם)
אולי הכי חשוב, כל זאת קורה עם סגל שקרסטאיץ' לא אוהב. לא ברמה האישית, אלא את איך שהסגל שלו בנוי. את מה שיש לו מול מה שאין לו. דוגמה טובה היא מקרה אוסקר גלוך. הציפייה היא שמהלך כזה יתבצע בהדרגה ולא בבום. מה מביא מאמן לקחת שחקן בן 18, שלא שיחק דקה אחת בליגה, ולתת לו מקום בהרכב מול מכבי חיפה? קרסטאיץ' חייב שיהיה לו באמצע קשר התקפי יצירתי. זה בסיס עבורו. לכן דן ביטון חזר לחיים אצלו, לכן כשדן ביטון נפצע רגע לפני נתניה, הוא הסתכל על הסגל ואמר אין לי. לא ייאמן, אבל אין לי. אז גלוך.

כנפיים שבורות

אין לקרסטאיץ' שחקני כנף והדבר מגביל אותו. אפשר לנחש שהוא ממש מתעב את הסיטואציה הזו, מקצועית כמובן. ברנדלי קוואס ואילון אלמוג לא היו בסגל מול חיפה. בשיטה ללא שחקני הכנף קרסטאיץ' חייב תרומה התקפית מהמגינים, וגם במקרה הזה אין מישהו דומיננטי. אנדרה ז'ראלדש איבד גם הוא מקום בסגל ואת סאבוריט, כאמור, קרסטאיץ' רוצה כבלם. שום חלק לא מתאים בפאזל.
כל הדברים הטובים בתוספת העובדה שהסגל לא לרוחו ולא באשמתו, אמורים לתת לסרבי חוזה, אבל גם אי־אפשר להתעלם מהבעיות. המספרים מתאימים לדאגה: עם קרסטאיץ' מכבי פותחת מצוין, מאזן השערים שלה בחצי השעה הראשונה הוא 2:11, אבל ניהול המשחק מביא לתוצאות פחות טובות. בחצי השעה האחרונה של המשחקים עומד מאזן השערים על 7:10 בלבד. דילמה.
5 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך. הסרבי זרק אותו למים
(צילום: עוז מועלם)
לפי דיווחים יש סיכוי שוולדימיר איביץ' ינהל מו"מ לחזרתו. אם כך אין שאלה, הוא יהיה המאמן. אבל במידה שלא, אפשר לומר שקרסטאיץ' נכנס לשבוע מכריע.
מפגש עם הפועל באר־שבע הערב (20.30) בטוטו־טרנר בליגה וברביעי מול אותה יריבה בגביע – במשחקים האלה יבחנו אנשי מכבי את אותו ניהול משחק. ללא שיפור ניכר לעין בבעיות הקבועות ערכו של קרסטאיץ' ירד. שיפור מסוים אולי ימשיך להציף את המחשבה שיש דברים טובים ואולי שווים המשכיות עם סגל שקרסטאיץ' יאהב, או לפחות ינסה לאהוב.