אחרי 3 שנים של המתנה, זה סוף סוף קורה – יורו 2024 יוצא לדרך! רגע לפני שריקת הפתיחה של חגיגת הכדורגל הכי גדולה שיש לאירופה להציע, לקחתי את 2 הנבחרות עם סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר, וניסיתי להסביר למה לכל אחת מהן יש סיכוי לזכות.
אנגליה – זה בא הביתה?
בשנים האחרונות, לפני תחילת כל טורניר גדול יש תחושה שהפעם נבחרת אנגליה יכולה לעשות את זה, יכולה לזכות בתואר ראשון מאז מונדיאל 1966. למרות התחושות, שלא ממש מנותקות מהמציאות, נבחרת 3 האריות מצליחה לבעוט בדלי בכל פעם מחדש. בין אם זו הדחה ביורו 2016 כבר בשמינית הגמר (הפסידה להפתעת הטורניר, איסלנד), הפסד כואב בחצי גמר מונדיאל 2018 לצרפת, או השיא אליו הגיעה – גמר יורו 2020 (שנערך ב-2021) והפסד בדו קרב פנדלים לאיטליה, באצטדיון וומבלי.

2 צפייה בגלריה
בלינגהאם
בלינגהאם
בלינגהאם
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)

אז למה הפעם? כי הסגל שלה חזק, מוכשר מאוד, מורכב מלא מעט שחקנים שעשו חיל בעונה החולפת, כשהבולט הוא כמובן ג'וד בלינגהאם, אלוף אירופה הטרי עם קבוצתו החדשה ריאל מדריד. בלינגהאם עמד בציפיות שלנו ממנו ואפילו התעלה עליהן. עם 23 שערים ו-13 בישולים בכל המסגרות הוא אחד ממצטייני העונה, וזכה עם ריאל גם באליפות. בלינגהאם הוא המנוע של ריאל, דרכו עוברת כל התקפה, והוא כמעט תמיד הרגל המסיימת. הוא נמצא בכל מקום, עוזר בהגנה וכמובן תורם בהתקפה.
ביורו הקודם הוא עבר את טבילת האש הרצינית שלו הראשונה במדי הנבחרת כשזומן לסגל, אך שותף רק מדי פעם. במונדיאל האחרון בקטאר, בלינגהאם כבר קיבל יותר דקות וגם היה מעורב בשערים, אבל את קפיצת המדרגה ביכולת הוא עשה העונה, במדי ריאל. ליורו הנוכחי הוא מגיע בכושר הכי טוב שיכול להיות, והוא בהחלט יכול לסחוב את הנבחרת עד הסוף. לצידו, לאנגליה יש אינספור כישרונות, החל מהארי קיין, החלוץ האולטימטיבי שכבש כמעט בכל משחק העונה במדי באיירן, אך לא זכה איתה באף תואר, דרך שחקן העונה בפרמייר-ליג, פיל פודן, שסיפק את העונה הכי מרשימה בקריירה שלו, ועד סאקה ואלכסנדר-ארנולד. האם הפעם אוהדי אנגליה יבכו מאושר?
צרפת - תיקון מהמונדיאל
אחת הנבחרות הכי טובות באירופה מגיעה לאחר ההפסד הכואב בגמר המונדיאל האחרון לארגנטינה, במשחק שהוא ככל הנראה אחד הגדולים בהיסטוריה של המפעל (ארגנטינה זכתה בגביע לאחר ניצחון בפנדלים). צרפת מגיעה ליורו הזה במטרה להשכיח את ההפסד. ביורו האחרון צרפת נעצרה כבר בשמינית הגמר, לאחר שהפסידה לשווייץ באחד המשחקים הטובים של הטורניר. היא הגיעה לגמר ביורו 2016, אותו גם אירחה, אבל הפסידה 1:0 לפורטוגל בהארכה.
כשמסתכלים על נבחרת צרפת של היום עולה רק שם אחד לראש – קיליאן אמבאפה, שרק בתחילת החודש חתם בריאל מדריד באופן רשמי, ושם סוף לסאגה הארוכה שמלווה אותנו כבר כמה שנים טובות. כעת, לאחר שהוריד את זה מעצמו, ורגע לפני שהוא מתחיל פרק חדש ומאוד מסקרן בקריירה, לאמבאפה יש משימה אחת – לזכות ביורו. אמבפה הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, ושחקן מוביל בנבחרת. היה שותף מלא לזכייה במונדיאל 2018, כולל שער בגמר, וגם הוביל אותה לגמר המונדיאל הקודם, אבל ביורו זה כבר סיפור אחר. ביורו אמבאפה עדיין לא הצליח להביא את צרפת לגמר, ואולי הפעם הוא יוכל לעשות את זה.

2 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
אמבאפה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)

אבל אמבאפה הוא לא השחקן המוכשר היחיד בסגל. בכל 2023, אנטואן גריזמן הוא השחקן שיצר הכי הרבה הזדמנויות משניות בלה ליגה, עם 43 כאלו (המסירה שלפני המסירה שיוצרת את ההזדמנות). התרומה שלו מורגשת גם במספרים, אבל גם במהלכים שיוצרים את השערים. הוא אחד משחקני המפתח של אתלטיקו מדריד ושל צרפת, וגם בגיל 33 הוא עדיין בכושר שיא. גריזמן פתח את העונה הנוכחית במדי אתלטיקו בצורה הכי טובה שיש, כשהיה מעורב בלא מעט שערים, אבל קצת אחרי אמצע העונה נפצע בקרסול, ואומנם נעדר רק ל-3 משחקים אבל משם היכולת לא התרוממה כשהחלים. כעת יש לו הזדמנות לסיים את העונה בטעם מתוק, עם זכייה ביורו. צרפת בהחלט יכולה לעשות את זה, ויהיה קשה מאוד לעצור אותה.
31 ימים, 51 משחקים, 24 נבחרות וזוכה מאושרת אחת. הספירה לאחור מגיעה לסיומה, ויורו 2024 יוצא לדרך!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.