היום השני של גרנד סלאם קזחסטן בג'ודו יצא לדרך הבוקר (שבת). אחרי מדליית הזהב של גפן פרימו, רצו בנבחרת לזכות בעוד מדליות, אלא שהכי רחוק אליו הגיע מתחרה ישראלי הוא מקום שביעי של טוהר בוטבול, שנפצע במרפק, אזור רגיש מאוד שלו, ופונה על ידי הפראדמקים באולם מהמזרן. שגיא מוקי הפסיד כבר בקרב הראשון שלו.
בוטבול (73 ק"ג), שצריך את הנקודות היקרות מהתחרות כדי להיכנס בוודאות למשחקים האולימפיים בפריז, ניצח בקרב הראשון, לאחר שיריבו, טורפל ג'וקייב מפינלנד, ספג שלושה עונשים לחובתו. הפיני סירב ללחוץ את ידו של בוטבול בסיום.
1 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול מאוכזב
טוהר בוטבול מאוכזב
נפצע במרפק. טוהר בוטבול
(צילום: אורן אהרוני)
בשמינית הגמר ניצח בוטבול באותה הדרך את רוסלן הלאבצ'ו הרוסי ועלה לרבע הגמר. המפגש בשלב הזה היה עם וסאל גלאנדזדאדה, אלוף העולם לנוער המכהן במשקל זה, שניצח את בוטבול בווזארי דקה לסיום ושלח אותו לבית הניחומים. בקרב ממנו אפשר לעלות לקרב על מדליית הארד, פגש בוטבול את ג'ושוע גרין האירי והפסיד בריתוק, אך האירוע החמור יותר כאמור הוא פציעתו.
מוקי (81 ק"ג), אכזב כשהפסיד כבר בקרב הראשון שלו באיפון לאלפונסו אורקיסה סולנה הספרדי. אצל הנשים התחרתה רק מאיה גושן (70 ק"ג), שהפסידה בווזארי בניקוד הזהב ליקטרינה טוקארבה המקומית.