נבחרת פורטוגל שסועה, פצועה וחבולה. חבורה של כישרונות ענק כמו כריסטיאנו רונאלדו, אנדרה סילבה, דיוגו ז'וטה וברונו פרנננדש לא הביאה אותה לארץ המובטחת, נכון לרגע זה. הם יצטרכו לעבור את שלב הפלייאוף בדרך למונדיאל בקטאר, לאחר שהפסידו לסרבים במחזור הסיום – בקרב ישיר על הכרטיס. לאור זאת, אין כלל ספק מה צריכים הפורטוגלים לעשות - להחתים את ז'וזה מוריניו כמאמן במקום פרננדו סנטוס.
כן, תקפצו עליי ותגידו שמאמן שנמצא בקו ירידה ממש לא מתאים לפורטוגל, שצריך מאמן צעיר שיותר מתחבר לשחקנים של היום וכדומה. ובכן, מוריניו הוא ממש האיש המתאים.
1 צפייה בגלריה
רונאלדו חוגג
רונאלדו חוגג
רונאלדו. מסוכסך עם המאמן
(צילום: AFP)
הסיבה העיקרית לכך, זו העובדה שכל חייו הוא עשה את הבלתי אפשרי. הזכיות עם פורטו בגביע אופ"א ובליגת האלופות, התארים עם אינטר, קפיצת המדרגה שריאל מדריד עשתה איתו (בימים שלפני אנצ'לוטי בקדנציה הראשונה וזידאן), ולקינוח האליפות האחרונה שלקח עם צ'לסי.
גם הזכייה בליגה האירופית עם יונייטד היא בגדר נס ספורטיבי. מכאן, ששיקום הנבחרת היא משימה אפשרית מבחינתו. כמו כן, לא יהיה אצלו בלגן בהגנה. כל אחד יתרום את שלו וכן התלות ברונאלדו תפחת, כי הוא ידאג לכך שגם האחרים יקבלו כדורים ותפקידים אחראיים. פורטוגל הנוכחית מפוצצת בכישרון וטובה פי כמה מזוכת היורו של 2016, אבל אין בה שחקני נשמה. המיוחד ידאג לזמן הרבה שיבוטים שלו, כדי לוודא שהנבחרת תרוץ ולא תקפא על שמריה.
מתי כדאי לבצע את הזעזוע? אולי אפילו מיידית. לאור העובדה שרונאלדו והמאמן הנוכחי סנטוס מסוכסכים, וכן שמוריניו לא ממש ממריא (אם זו המילה) ברומא. גם בטוטנהאם קשה להגיד שהצליח. בשנים האחרונות הוא אמר שלא לציטוט יותר מפעם אחת שישמח להיות המאמן הבא של הנבחרת. לאור זאת, התשוקה להיות המאמן הלאומי בוער כאש בעצמותיו. על ראשי ההתאחדות הפורטוגלית להקשיב למילים האלה, לא להסס ולבצע את המהלך. רק כך פורטוגל תגיע למונדיאל - או לחילופין תשתקם מההריסות ותגיע לטורנירים עתידיים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.