מעטים המשחקים בהם אפשר לחוש באווירת הלהט והאש, המחממים כל אוהד כדורגל. גם כזה שלא אוהד את אחת הקבוצות באותו עימות ספורטיבי. הערב, כאשר 15 אלף אוהדים אדומים ועוד 1,500 אוהדים ירוקים יחממו את גרונם ובו בזמן את האווירה לקראת משחק העונה המסקרן בין האלופה לבין הטוענת לכתר השנה, יש מי ש"מחוממים" עוד מה-4.10.21, ואף מחכים יותר מכל שמשחק זה יחל.
זה קרה מאז שמכבי חיפה החלה בתהליך הריפוי שלה, בדרך לחזור להיות מעצמת כדורגל, והחותם הסופי היה אשתקד, באליפות הבלתי נשכחת והכה מרגשת של הירוקים מהכרמל. הקבוצה של ברק בכר רוצה להתמודד עם מחסום אחד נוסף, שנראה שאם ישברו אותו מכבי חיפה תוכל להזכיר נשכחות ולפתוח פערים שעוד לא נראו כמותם בשנים האחרונות בכדורגל הישראלי.
1 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה. עלה מהספסל
ניקיטה רוקאביצה. עלה מהספסל
ניקיטה רוקאביצה. עלה מהספסל
(צילום: עוז מועלם)
האלופה אמנם הצליחה לקחת את התואר בדם, יזע ודמעות של אושר בסיום העונה שעברה, אך נראה שאת הקבוצה שמתמודדת איתה ישירות על התואר היא לא מצליחה לנצח בליגה. זה החל בעונה שעברה, עם 0 נצחונות ליגה על מכבי תל אביב, הקבוצה שנאבקה איתה צמוד על התואר, ממש עד למחזור הסיום. והשנה זוהי הפועל באר שבע, שגם אותם הירוקים לא הצליחו לנצח בסיבוב הראשון על אף משחק שהיה נראה שהוא בכיסם של הירוקים.
אותו משחק, שיש המכנים אותו כזירת קרב ולא כמשחק כדורגל, ובו הקבוצה מבירת הנגב ניצחה בגאונות של מצביאים ועוד בסמי עופר. מכבי חיפה מגיעה למדון זה, כשהיא רוצה לנקום, מגיעה כדי להראות שמבחנה הגדול הוא - הסחות דעת לא בבית ספרנו, והפעם אין נקמה מתוקה יותר מאשר בטוטו טרנר.
ה"קרב" במשחק האחרון הוא הרבה יותר מקרב טקטי, הקרב הקרוב הוא קרב מנטלי לשתי קבוצות צמרת; האחת, קבוצה שנמצאת במומנטום שלילי לאחר איבוד המקום הראשון, הפסד ליגה ו־120 דקות מלאות בגביע, ביכולת לא מרשימה במיוחד, אך בכדורגל טקטי שנראה שלא קל לפצח, ומאידך, קבוצה שמאז שהמסע האירופי שלה הסתיים, נראית בלתי מנוצחת.
האלופה מגיעה למפגש הזה מהמקום הראשון, לא חומלת על אף יריבה, חבולה ככל שתהיה, ורק רוצה לכבוש בכל זמן, ולדהור לעבר כל תואר ושיא אפשריים, שלעיתים נדמה שאם העונה הם היו נשלחים כמשלחת אולימפית – היו חוזרים עם כמה מדליות זהב.
האם גם השנה מכבי חיפה תיקח אליפות מבלי לנצח משחק אחד את הטוענת לכתר שמולה? או שמנגד נראה את הפועל באר שבע מוכיחה שוב שהיא כאן להאבק על האליפות עד הסוף, ואולי שוב באסטרטגיה שרק צבא אדום חכם, חזק, בראשותו של רוני לוי, יכול לקחת?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.