המוסד הניו יורקי מדיסון סקוור גארדן קיים כבר 140 שנה. והוא הרבה יותר מרק אולם ספורט. הוא אירח את הקרב הראשון בין מוחמד עלי לג'ו פרייז'ר, ראה את מייקל ג'ורדן קולע 55 במשחק בלתי נשכח מול ניו יורק ניקס, משחקי אולסטאר ב-NBA נערכו בו ואמנים אגדיים הופיעו בו. דבר אחד לא התקיים בגארדן מעולם: אירוע איגרוף שהקרב המרכזי, ה"מיין איבנט", הוא בין שתי נשים. זה יקרה הלילה (בין שבת לראשון, בסביבות 4:00) כאשר קייטי טיילור, האלופה הבלתי מעורערת במשקל קל, תעלה מול אמנדה סראנו, שזכתה באליפויות בשבעה משקלים שונים. שתי אגדות איגרוף בקרב שהעולם עוד לא ראה, בין שתי המתאגרפות הטובות בתבל כיום. כמובן שכל הכרטיסים נמכרו תוך שניות, והגארדן יהיה מלא.
"זה יהיה הקרב הכי גדול בהיסטוריה של הענף", אמרה טיילור האירית. לקרוא לטיילור (35) אגדה בתחומה יהיה אנדרסטייטמנט. ב-BBC כינו אותה "מהפכנית", והאמת שגם הם טועים. היא הרבה יותר מזה. כשטיילור התחילה להתאמן בתחילת שנות ה-2000, איגרוף נשים היה מחוץ לחוק באירלנד והיא לא מצאה יריבות, אז היא נאלצה להתחרות נגד גברים תחת שם בדוי. היום, שש שנים בלבד אחרי שהפכה למקצוענית, היא הביאה את איגרוף הנשים לגבהים שהוא לא היה בהם, ואין אולם שהיא לא מסוגלת למלא. 8,000 אירים הגיעו ללונדון כדי לראות אותה זוכה במדליית הזהב האולימפית ב-2012. ב-2022, למעלה ממיליון איש כבר הזמינו את הקרב שלה מול סראנו ב-PPV (צפייה בתשלום).
5 צפייה בגלריה
טיילור מול סראנו
טיילור מול סראנו
כל הכרטיסים נמכרו תוך שניות. טיילור וסראנו בגארדן
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
טיילור וסראנו
טיילור וסראנו
כל הכרטיסים נמכרו תוך שניות. גם התקשורת בטירוף
(צילום: AP)
הקריירה של טיילור החלה באופן רשמי ב-2001, כשניצחה בקרב איגרוף הנשים הראשון אי פעם באירלנד. הנסיקה הייתה מטאורית, היא קטפה כל תואר אפשרי והשיא היה הזהב האולימפי בלונדון. ב-2016, אחרי כישלון באולימפיאדת ריו - החליטה להפוך למקצוענית במקום לפרוש.
טיילור עזבה את אירלנד ונחתה בקונטיקט. האמרגן שלה, אדי הרן, לא האמין שהיא תצליח, אך בשיחה של עשר דקות היא הצליחה לשכנע אותו להחתים אותה. זה התברר כצעד נבון. בקרב הראשון שלה היא מכרה 1,000 כרטיסים ו"קרעה ליריבה שלה את הצורה", כפי שהרן אמר בעצמו. בקרב התשיעי שלה כבר הפכה לאלופת העולם הבלתי מעורערת. לעיתים היא לא הייתה משובצת לקרב המרכזי (האחרון באירוע) ואנשים היו נוטשים את האולם אחרי שהקרב שלה היה מסתיים.
כיום, המאזן של טיילור עומד על 0:20. "היא הרוויחה סכומים מגוחכים בהתחלה", אמר הרן ל-ESPN. מארגני הקרב אישרו ששתי המתאגרפות יכניסו לכיסן לפחות מיליון דולר מהקרב בגארדן, מה שאי אפשר היה לדמיין בכלל לפני שש שנים. הפופולריות של טיילור עצומה, וזה לא בזכות הפה הגדול שלה - כמו טייסון פיורי לדוגמה - אלא בשל צניעות יוצאת דופן, וערכים שאין להם מחיר. אפילו היריבה סראנו פירגנה: "כשקייטי הפכה למקצוענית, התרגשתי מאוד, ידעתי שזה ישנה את הענף שלנו".
5 צפייה בגלריה
טיילור
טיילור
ערכים לפני הכל. טיילור
(צילום: AP)

סיינפלד ולישון

המנהל האישי שלה בראיין פיטרס סיפר: "סירבנו להמון חסויות כי הן לא התאימו לעולם הערכים שלה, לכל אדם יש מחיר כלשהו - לקייטי אין. היא האדם היחיד שאני יכול לומר עליו את זה. היא מרגישה מחויבת לתת דוגמה אישית לדור הצעיר". פיטרס סיפר ל-ESPN שחברה מסחרית הציעה לה חסות תמורת סכום של שש ספרות, כשהיא הייתה רק בתחילת הקריירה המקצוענית - וטיילור סירבה בנימוס. "אין לנו בית מלוכה באירלנד, אבל קייטי היא מלכה", סיכם.
היום היא לא צריכה לדאוג מבחינה כלכלית, אבל זה לא שינה אותה בכלל. היא דיברה לאחרונה עם התקשורת רק כדי לקדם את הקרב מול סראנו. סדר היום שלה כולל אימונים, הזמנת בגדי אימונים באמזון, ביקורים תכופים בכנסייה וצפייה בסיינפלד - סדרה אותה לא הכירה עד שעברה לארה"ב: "אני לא מבינה איך הדמויות יכולות להחליף בני זוג בכל פרק, אבל זאת סדרה פנטסטית", סיפרה.
5 צפייה בגלריה
קייטי טיילור
קייטי טיילור
"אפילו אוטובוס לא יכול לדרוס אותה". טיילור בפעולה
(צילום: גטי אימג'ס)
בחדר הכושר בו היא מתאמנת בקונטיקט תלויים פוסטרים של מתאגרפי עבר והווה שהתאמנו בו, כמקובל בענף, אך טיילור לא הסכימה בשום אופן שייתלו תמונה שלה. "קשה מאוד להכיר אותה באמת, היא מאוד מופנמת", אמר הרן. אולי זה בגלל הפרידה מאביה פיטר, שאימן אותה מילדות וב-2016 הם החליטו להפריד כוחות מסיבה שעד היום לא ידועה לאף אחד "זה שבר לי את הלב", אמרה.

הכל בשביל הדור הבא

"אני מרוכזת באיגרוף, ומודה לאל שאני יכולה לעשות משהו שאני אוהבת. אני רוצה למתוח את הגבולות שלי ולעשות היסטוריה באיגרוף. הקרב הזה הוא לא רק בשבילי - זה בשביל הדור הבא של המתאגרפות, אני רוצה שיהיה להן קל יותר". ובזכות טיילור, יהיה דור חדש של מתאגרפות. עשרות מכוני איגרוף לנשים נפתחו באירלנד מאז שזכתה בזהב האולימפי, ואלפי ילדות מתאמנות מדי יום על מנת להיות "קייטי טיילור הבא".
5 צפייה בגלריה
טיילור
טיילור
לפני עשור זכתה עוד במדליה אולימפית
(צילום: AP)
"כשהתחלתי להתאמן באיגרוף בגיל 10, לא היו מתאגרפות באירלנד, הרגשתי שאני היחידה. עכשיו בכל מכון איגרוף במדינה יש נשים, יש המון כישרונות בכל מקום, ומאירלנד ייצאו עוד כוכבות איגרוף. בשבילי, זה הדבר הכי מספק", אמרה טיילור במסיבת העיתונאים האחרונה לפני הקרב.
עכשיו, כשכל אירלנד מאחוריה ורוצה בהצלחתה, טיילור תעלה לקרב הכי גדול בחייה. היריבה, אמנדה סראנו, נחשבת למתאגרפת מספר 2 בעולם אחרי טיילור, והיא גם הרבה יותר מנוסה ממנה: 44 קרבות מאחוריה, ב-42 ניצחה, אחד הסתיים בתיקו ובאחד הפסידה. מרבית הפרשנים מסכימים שהסיכויים הם חמישים-חמישים. אבל באמת שהפעם לא משנה מי תנצח.
האמרגן של המתאגרף האגדי לנוקס לואיס קרא לאיגרוף הנשים "פריק שואו", ואפילו עיתונאים והיסטוריונים שסיקרו את הענף זילזלו בו מאוד ("כמו לצפות בשתי נשים מרביצות אחת לשנייה עם מחבתות"). אחרי שעשרות אלפים ימלאו את מדיסון סקוור גארדן כדי לראות מקרוב את טיילור מול סראנו, ומיליונים יצפו בו בטלוויזיה, ספק אם נשמע שוב את האמירות המזלזלות הללו.