אני לא הולך הרבה לכדורגל, אבל לילדים יש מינוי להפועל ת"א ואני מצטרף לפעמים. כך יצא שכבר שנה שנייה ברצף אני מגיע לבלומפילד לראות משחק של הפועל נגד בני סכנין.
להפועל יש קבוצה נחמדה עם הרבה צעירים מתלהבים, שלא תמיד מדויקים או אחראים. גם לסכנין יש קבוצה סבירה ומאומנת, שבדרך כלל, כשהולך לה, היא גם יותר קטלנית. כך יצא שהמפגש באמצע השבוע בין שתי הקבוצות לא הציג כדורגל גדול, אבל היה קצבי ומעניין. למסכת הגולים (3:3) נוספה גם דרמה סביב שני פנדלים חוזרים ושער שוויון בדקה המאה.

1 צפייה בגלריה
למה ודראפיץ'
למה ודראפיץ'
המאמנים למה ודראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)

אלא שלהתרגשות מהמשחק נוספה גם הרגשת המיאוס מההתנהגות של סכנין על המגרש. כבר בדקה ה-29, כשהם מובילים בבטחה 0:2, הם התחילו לבזבז זמן. השוער לוקח כדור שיצא החוצה ומניח אותו לבעיטת חמש. הוא קורא לבלם שיבעט. הבלם מתעסק בלתת הוראות להגנה ולשחקנים, ניגש לכדור ו...כלום. הוא לא בועט. הוא משאיר אותו שוב לשוער וכך עוברות להן ארבעים שניות של בזבוז זמן בדקה ה-29! התרגיל חוזר על עצמו עוד ועוד, כשבמחצית השנייה נוספות גם נפילות מפוארות, ושחקני ליגת העל מתחילים פתאום למתוח שרירים בדקה השישים! בפאול שנשרק לטובתם הם לא מחדשים את המשחק ואפילו לא הולכים להביא את הכדור לנקודה של בעיטת העונשין. בשלב הזה, סוף סוף, לשופט נמאס והוא שולף צהוב לבלם.
כל זה מעלה זיכרונות ממשחקי סכנין בשנה שעברה. מוליכים על הפועל ומבזבזים עשרים דקות בהצגות, לבית"ר ירושלים הם העלו את הסעיף אחרי שהובילו בטדי, ואתה מבין שאין כאן מקריות. בעיניי יש כאן התנהגות לא ספורטיבית של קבוצה, שלא להגיד התנהגות מלוכלכת. קבוצה יכולה להוריד הילוך כשמובילים ולשחק יותר זהיר. כל הקבוצות, בטח הישראליות, "עושות קצת פיפי בבריכה. סכנין עושה את זה מהמקפצה", וחבל.
טוב יעשו בסכנין אם ישנו את ההתנהגות המבישה הזו. לקבוצות יש DNA שמכתיב הרבה פעמית את התנהלות השחקנים. סכנין מפטרת מאמנים סדרתית ומשחקת בצורה לא ספורטיבית דווקא כשמבחינה ספורטיבית יש לה יכולת. לפחות את החלק השני כדאי שישנו. אין להם צורך בו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.