יממה אחרי פרישתו של נובאק ג'וקוביץ' מרולאן גארוס ועלייתו האוטומטית של קספר רוד, הושלמה היום (רביעי) תמונת חצאי הגמר בפריז.

גברים

רוד, כאמור, גילה מי יהיה יריבו בחצי הגמר ביום שישי - והאמת, שהוא לא הופתע. אחרי ששרד שני מותחנים בני חמש מערכות בשני הסיבובים הקודמים, אלכסנדר זברב (4 בעולם) לא התקשה הפעם ב-4:6, 6:7 (5), 4:6 על אלכס דה מינור (11).
הגרמני האריך את רצף הניצחונות שלו בסבב ל-10 ובעיקר העפיל לחצי הגמר בפריז בפעם הרביעית ברציפות. השנה יצליח ללכת עד הסוף? ימים יגידו.
5 צפייה בגלריה
זברב
זברב
ניצחון חלק. זברב
(צילום: Dimitar DILKOFF / AFP)

נשים

יום של הפתעות קיבלנו ברבעי גמר הנשים, כשגולת הכותרת הוא הניצחון הסנסציוני של מירה אנדרייבה, ילדת הפלא הרוסייה בת ה-17, על ארינה סבאלנקה (2 בעולם) 7:6 (5), 4:6, 4:6.
אנדרייבה (38 בעולם) הייתה ללא מדורגת היחידה - גברים או נשים - שבכלל העפילה לרבע הגמר - ונראתה לאורך כל המשחק ממוקדת ובעיקר חדה יותר מסבאלנקה. בכל אחת מהמערכות היא שברה לפחות פעם אחת את ההגשות של הבלארוסית, שנפצעה בתחילת המשחק ונראתה כואבת במערכה המכרעת.
5 צפייה בגלריה
אנדרייבה
אנדרייבה
ניצחון ענק. אנדרייבה
(צילום: EPA/YOAN VALAT)
5 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
נפצעה בתחילת המשחק. סבאלנקה
(צילום: Dan Istitene/Getty Images)
אנדרייבה ניצלה טעות לא מחויבת של סבלאנקה במשחקון ה-10 במערכה השלישית וסגרה עניין עם נקודה נהדרת בכדור שחלף מעל הבלארוסית ונחת לפני הקו. "האמת, לא ציפיתי לזה", הודתה הרוסייה בביישנות בסיום. "הייתי מאוד לחוצה. הייתה למאמן ולי תוכנית לפני ההתמודדות, אך לא זכרתי כלום. פשוט שיחקתי את המשחק שלי. זה פשוט מדהים".
וזה היה רק הדובדבן בקצפת. עד אליפות אוסטרליה בתחילת השנה ג'זמין פאוליני מעולם לא הגיעה לשבוע השני בטורנירי גראנד סלאם. והנה, בפריז היא כבר רושמת את הישג השיא שלה בקריירה - עם חצי גמר די מדהים. האיטלקייה בת ה-28 גברה 2:6, 6:4, 4:6 על ילנה ריבאקינה (4 בעולם), במשחקה אולי הטוב ביותר בטורניר.
5 צפייה בגלריה
ג'זמין פאוליני
ג'זמין פאוליני
פאוליני חוגגת את הניצחון הגדול
(צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
5 צפייה בגלריה
ריבאקינה
ריבאקינה
לא היום שלה. ריבאקינה
(צילום: ALAIN JOCARD / AFP)
האיטלקייה (15) ניצחה את המערכה הראשונה, הוליכה 3:4 בשנייה כשההגשות שלה, אבל דווקא אז איבדה את המומנטום. ריבאקינה ניצחה את שלושת המשחקונים הבאים וכפתה מערכה מכרעת. ארבע שבירות רצופות נרשמו בפתיחת המערכה השלישית, פאוליני הוסיפה אחת נוספת במשחקון התשיעי ושמרה על הגשותיה בגיים הבא כדי לסגור עניין ולהדיח את אחת המועמדות הראשיות ללכת עד הסוף - ששמטה את שתי המערכות היחידות שלה בטורניר. שתי מערכות שאילצו אותה לארוז את המזוודות מוקדם מהצפוי.
"זה היה משחק ממש קשה", אמרה פאוליני הנרגשת בסיום. "אני חושבת שהייתי קצת יותר מדי אמוציונלית במערכה השנייה. אז אמרתי לעצמי: 'זה טוב, היא שחקנית גדולה. פשוט תנסי לפגוע בכל כדור'. זה עבד, אני בשלב הבא".
פורסם לראשונה: 17:30, 05.06.24