אחרי מדליית הזהב של יונתן כהן אתמול, זכתה הערב (ראשון) ניקול פייגין במדליית כסף באליפות אירופה לנוער בסיוף בסגנון דקר. בקרב צמוד הפסידה פייגין 15:13 את מדלית הזהב לפולניה גלוריה קלוגהרדט.
פייגין, סגנית אלופת העולם משנת 2022 סייפה בהחלטיות, הובילה בשלבים רבים של הקרב אך כאמור נכנעה לבסוף בקרב צמוד. קודם לכן זכתה חברתה למועדון ולנבחרת אלכסנדרה קרביץ במדליית הארד כשנכנעה לאלופת אירופה 15:11 בקרב המדליות. קרביץ בת ה-15 זכתה בשנה שעברה במדליית הארד בגיל הקדטיות באליפות אירופה.
2 צפייה בגלריה
ניקול פייגין
ניקול פייגין
ניקול פייגין (משמאל)
(צילום: איגוד הסיוף)
2 צפייה בגלריה
ניקול פייגין
ניקול פייגין
ניקול פייגין (משמאל)
(צילום: איגוד הסיוף)
את שתי הישראליות מאמן במעלות המאמן עטור ההישגים יעקב פרדמן. הייתה זאת המדליה השישית של סייפי הנבחרת באליפות אירופה. (מספר שיא בכל הזמנים) קודם לכן זכו: אלון שריד, קדטים דקר - מדליית ארד, איתן למברגר, קדטים רומח - מדלית כסף, נבחרת רומח בנים קדטים - מדלית ארד וכאמור כהן אתמול בזהב.
נותרו עוד יומיים לסיום התחרויות בה יתחרו נבחרות הנוער בתחרויות הקבוצתיות. כל הסייפות והסייפים מימנו את טיסתם לתחרות, מכיוון שבשל שינויים במדיניות התקצוב לא הועברו לאיגוד הסיוף 750 אלף שקל עבור הפעילות לשנת 2022.
יו"ר איגוד הסיוף, יוסי הררי, מבקר את המדיניות הזו וקורא לשר התרבות והספורט להיפגש עימו: "לא סביר שספורטאי יממן על חשבונו את הטיסה שלו לייצוג מדינת ישראל. אתה אדם שרגיש לנושאים כמו פערים חברתיים ואנו יודעים שאתה תוכל לתקן את הטעות שנעשתה".