פברואר 2021, סוף חלון ההעברות של ינואר, לאחר ההפסד 3:0 למ.ס אשדוד התעמת רמזי ספורי עם אוהדי הקבוצה שלו, הפועל באר שבע. יום למחרת הקשר כבר לבש את המדים של אשדוד ושגיב יחזקאל עשה את הדרך ההפוכה. יחזקאל מבחינתו עשה את קפיצת המדרגה שהוא ראוי לה עם מעבר הולם לקבוצה בדרג גבוה יותר. לעומתו, ספורי המשיך לנדוד בליגה שלנו – עד שחזר לבאר־שבע.
מאז העלילה קיבלה מפנה דרמטי. העונה החיבור של הקשר עם רוני לוי מוציא מספורי יכולת נהדרת שאפילו אחרון אוהדי הפועל באר שבע לא יכול היה לדמיין. משחקן שלא מצא בית ועזב את המועדון בו גדל והכי רצה לפרוץ, הפך רמזי לאהוב הקהל באצטדיון טוטו טרנר.
1 צפייה בגלריה
רמזי ספורי
רמזי ספורי
רמזי ספורי
(צילום: הרצל יוסף)
לצד מכבי חיפה המלהיבה שמפרקת כל קבוצה בליגה (39 שערי זכות לעומת 11 שערי חובה) באר שבע של השנה מציגה משחק יעיל וממעטת לספוג (10 שערי חובה) ובעיקר לא מאבדת נקודות. אין ספק שדווקא ההגנה של באר שבע העונה מאפשרת לספורי לעשות את קפיצת המדרגה בהתקפה.
הקשר הנהדר של הפועל באר שבע קרוב להכפיל את כמות השערים שלו מהעונה שעברה. הוא מחזיק כרגע במאזן של 7 שערים ו־6 בישולים, כשבכל העונה שעברה כבש 4 שערים ובישל שער אחד. מעבר לשערים והבישולים רמזי שדרג את עצמו גם כשחקן שמאיים על השער ומשפר את משחק ההתקפה של הקבוצה. לא רק שהוא מנסה למסור הכי הרבה מסירות מפתח - 36 פעמים – אלא הוא גם מדייק בהן - 18 מסירות מפתח הגיעו ליעד, שני רק לעומר אצילי (24). הקשר המצטיין לא רק מוסר מדויק, אלא גם מדויק בבעיטות שלו. ב־15 מחזורים בעט ספורי 32 פעמים לשער, מתוכם 13 איומים למסגרת, שני רק לניקיטה רוקאביצה, מלך השערים של העונה שעברה למי ששכח.
רוני לוי הסיט את ספורי למרכז המגרש, עמדה שנשמרה עבור דור מיכה, אולי הרכש הכי נוצץ של באר שבע בקיץ. השינוי מוכח גם בכמות הפעמים שהשניים פתחו בהרכב. הדחיקה של מיכה אל הספסל בעקבות העונה המצוינת של ספורי מראה עד כמה הוא שדרג את עצמו והפך להיות משחקן בינוני שנותן עונות סבירות לשחקן הרכב לגיטימי ולאחד השחקנים הטובים בליגה העונה.
הפער שפתחו השנה הפועל ב"ש ומכבי חיפה על מכבי ת"א ושאר הליגה סידר לנו מרוץ אליפות דו ראשי כמו שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות. ספורי הוא דמות מפתח במשחק העונה מול הקבוצה הטובה בליגה. אמנם מול מכבי ת"א זה פחות הלך, אך אין ספק שהרבה תלוי ביכולת של השחקן הטוב ביותר של הדרומיים העונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.