טניסאי העבר האגדי בוריס בקר שוחרר היום (חמישי) מהכלא ועשה את דרכו מאנגליה לגרמניה, כך אמר עורך דינו. בקר ריצה שמונה חודשי מאסר מ-2.5 השנים שנגזרו עליו בשל העובדה שהסתיר 2.5 מיליון ליש"ט של נכסים והלוואות כדי להתחמק מתשלום החובות שלו כשפשט רגל.
לפי הדיווח, בקר גורש מבריטניה שם גר מאז 2012. עורך דינו כריסטיאן מוזר אמר: "בקר ריצה את עונשו ולא כפוף לאיזשהן הגבלות בגרמניה". הוא לא סיפק עוד פרטים לגבי הסוגייה.
1 צפייה בגלריה
בוריס בקר טניסאי עבר גרמני
בוריס בקר טניסאי עבר גרמני
בוריס בקר טניסאי עבר גרמני
(צילום: AFP)
בקר גורש מבריטניה באופן אוטומטי לפי החוק שקובע שמי שנשפט ל-12 חודשי מאסר או יותר ולא מחזיק באזרחות בריטית, מגורש מהמדינה. השחרור של בקר הוא מוקדם מהמצופה ובתחילה האמינו שירצה חצי מהזמן שנקצב לו.
הגרמני בן ה-55 הוכרז כפושט רגל ב-2017 והיה חייב קרוב ל-50 מיליון ליש"ט בחובות שלא שולמו. בקר נמצא אשם בהעברה של מאות אלפי ליש"ט מהחשבון העסקי שלו לאחרים ובאי דיווח על נכס ששייך לו בגרמניה. בנוסף, הוא הורשע בכך שהסתיר הלוואה בנקאית של 825 אלף אירו ו-75 אלף מניות בחברת טכנולוגיה.
בקר, שדורג בשיאו במקום הראשון בעולם וזכה בשישה תארי גרנד סלאם, סיפר למושבעים ש-40 מיליון הליש"ט בהם זכה במהלך הקריירה שלו אבדו לו בשל הסכם גירושין יקר מאשתו הראשונה, תשלומי מזונות והתחייבויות קודמות בשל סגנון חיים יקר.
בקרוב תעלה סדרת דוקו על ההסתבכויות של בקר וקטעים משם כבר שוחררו, בהם הוא מספר לפני גזר הדין ש: "הגעתי לתחתית של התחתית, אני לא יודע מה לחשוב. אתמודד עם גזר הדין, אני לא הולך לברוח או להתחבא. אקבל את מה שייגזר עליי".