יומה האחרון של אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית בהונגריה סיפק מעט נחת למשלחת הישראלית - ובעיקר הוכיח עד כמה פוטנציאל טמון בדניאלה מוניץ. המתעמלות האמנותית בת ה-16 הרשימה היום (ראשון) עם זכייה בשתי מדליות, זהב בתרגיל האלות וארד בכדור.
מוניץ בת ה-16, שלא תהיה במשחקים האולימפיים בפריז ומיועדת כבר לאלו אחריהם בלוס אנג'לס, הרשימה בעיקר בגמר האלות. שם ניצחה עם תוצאה של 33.400, בפער עצום מליליאנה לווינסקה הפולנייה (32.950) שסיימה שנייה ובוריאנה קליין מבולגריה השלישית (32.900).
6 צפייה בגלריה
מוניץ עם שתי המדליות בהן זכתה
מוניץ עם שתי המדליות בהן זכתה
מוניץ עם שתי המדליות בהן זכתה
(צילום: איגוד ההתעמלות)
6 צפייה בגלריה
מוניץ
מוניץ
רק בת 16. מוניץ
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
6 צפייה בגלריה
מוניץ עם שתי המדליות בהן זכתה
מוניץ עם שתי המדליות בהן זכתה
מוניץ ודגל ישראל
(צילום: איגוד ההתעמלות)
בגמר הכדור, כאמור, סיימה שלישית עם 34.250 נקודות, כאשר רק פאני פיגנצקי ההונגרייה (34.850) וסופיה רפאלי האיטלקייה (35.350) הקדימו אותה על הפודיום בסיום הגמר. אגב, מדובר באליפות אירופה לבוגרות השנייה בלבד של מוניץ. מי שתייצג את ישראל באולימפיאדת פריז (שם מעניקים מדליה רק בגמר הקרב-רב) היא דריה אטמנוב, שדווקא לא נראתה טוב באליפות אירופה הנוכחית.
כאמור, בשונה מהקרב-רב שהתקיים אתמול והוא במתכונת האולימפית, גמרים בודדים אינם חלק מהתוכנית במשחקים בפריז, אלא במשחקי העולם בלבד.
6 צפייה בגלריה
דניאלה מוניץ
דניאלה מוניץ
אליפות נהדרת. מוניץ
(צילום: EPA/Tamas Kovacs)
מוקדם יותר התחרתה מוניץ גם בגמר החישוק שם סיימה שישית (32.550), מקום אחד מעל דריה אטמנוב (31.350). אטמנוב אף סיימה במקום השמיני בתרגיל הסרט עם ציון 29.900. את מוניץ ואטמנוב מלוות המאמנת הראשית איילת זוסמן, המאמנת ג'ולייטה קנטלופי ועוזרת המאמנת אידה מיירין.
6 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית ומדליית הכסף בתרגיל המשולב
נבחרת ההתעמלות האמנותית ומדליית הכסף בתרגיל המשולב
נבחרת ההתעמלות האמנותית ומדליית הכסף בתרגיל המשולב
(צילום באדיבות איגוד ההתעמלות האמנותית)
בכל הנוגע לתחרת הקבוצתית, זכתה נבחרת ישראל במדליית הכסף בתרגיל המשולב (כדור וסרטים) עם ציון 34.500, ובארד בתרגיל חמשת החישוקים (38.650, שיפור של 0.6 מאתמול). את הנבחרת מרכיבות המתעמלות אופיר שחם, דיאנה סברצוב, הדר פרידמן, רומי פריצקי ושני בקנוב.
המאמנת איילת זוסמן סיכמה את האליפות: "אנחנו מאוד גאות בבנות, בצוות, במשימה שהייתה לנו. זה נכון שלא באמת השגנו את כל מה שרצינו וכיוונו ויש קצת תחושת אכזבה, אך עם יחד עם זה, אנחנו יוצאים קדימה כשהפנים לתחרות הבאה (גביע העולם בקלוז' ביולי) למשימה הבאה וכמובן למשחקים האולימפיים בפריז. יש לנו חודשיים לעבוד, ניתן את כל מה שיש לנו כדי להגיע מוכנות, בשיא, בכל הכוח.
"היו לנו רגעי הצלחה מאוד אמוציונליים, עם הזהב של דניאלה. ברגע שהיא זכתה במדליית הזהב, קצת לפני 'התקווה' היו בארץ טילים ובאמת זה היה מצב שכולנו בכינו והתרגשנו. נעשה הכל כדי להמשיך להביא גאווה למדינה. יש לנו את הצוות הכי טוב והכי מדהים בשביל המשימה. אני מקווה שההישגים יביאו לכם ולנו קצת נחת, למדינה שלנו היפה".

הכל בזכות אחותה התאומה

מוניץ בת ה-16 מפ"ת זכתה במדליית הזהב הראשונה שלה באליפות אירופה (קטגוריית הג'וניור) - לפני שנתיים בישראל - במכשיר הסרט, כאשר אחותה התאומה מישל זוכה במדליית הזהב בכדור. השתיים מיועדות למשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028, אולם בשל מקום פנוי בקטגוריה האישית באליפות היבשתית, קיבלה דניאלה הזדמנות להשתפשף כבר כעת. בעוד מישל משמשת מחליפה לנבחרת הקבוצתית.
6 צפייה בגלריה
מישל ודניאלה מוניץ
מישל ודניאלה מוניץ
האחיות מישל ודניאלה מוניץ
(צילום: עוז מועלם)
דניאלה הגיעה לענף בעקבות מישל, לאחר שצפתה בה עושה את הסלטות והגלגלונים, כפי שסיפרה בראיון ל-ynet אחרי הזכייה הכפולה לפני שנתיים, וביקשה מאימם לרשום אותה לחוג גם כן. מאז אמצע 2023 היא מתחרה בקטגוריית הבוגרות וקוטפת מדליות בסבב העולמי תוך הצצה למה שצפוי לנו בענף מיד עם תום המשחקים האולימפיים בפריז.
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)
פורסם לראשונה: 12:49, 26.05.24