אנדי גוראם, שוער העבר האגדי של גלזגו ריינג'רס ונבחרת סקוטלנד ומי שאף עמד לתקופה קצרה בין הקורות של מנצ'סטר יונייטד, חשף כי הוא חולה בסרטן ונותרו לו, לדבריו, "עוד שישה חודשים לחיות".
גוראם בן ה-58 סיפק ראיון יוצא דופן ל"דיילי רקורד" הסקוטי, שם אמר: "אני אהיה כאן כל עוד אני יכול. אלחם כמו שמעולם לא נלחמתי קודם. ההבדל היחידי שאני פצצת זמן מתקתקת".
3 צפייה בגלריה
אנדי גוראם
אנדי גוראם
גוראם בימיו במנצ'סטר יונייטד. "פרגוסון היה מעריץ שלו"
(צילום: gettyimages)
לגוראם אמנם "רק" 43 הופעות בינ"ל במדי נבחרת סקוטלנד, אבל הוא היה שותף לתור הזהב שלה. הוא עמד בין הקורות שלה בארבעה טורנירים גדולים (מונדיאל 1986 ו-1990 ויורו 1992 ו-1996) ונחשב לגדול שועריה מאז ומעולם.

"הכאב בלתי נסבל"

הוא החל את הקריירה שלו באולדהאם ואחר כך עבר להיברניאן, אבל זכור בעיקר מהשנים הגדולות שלו ושל ריינג'רס בניינטיז. סקר שנערך ב-2001 בקרב אוהדי ריינג'רס בחר בו לשוער הגדול ביותר בתולדות המועדון.
3 צפייה בגלריה
אנדי גוראם
אנדי גוראם
בשנות הזוהר בריינג'רס. זכה עם המועדון ב-11 תארים
(צילום: gettyimages)
גוראם סיפר בראיון החושפני איך גילה שחלה בסרטן: "חשבתי שיש לי הפרעות עיכול קשות. הרגשתי כאילו הכל חסום לי. אחרי כמה שבועות זה החמיר. כל מה שאכלתי או שתיתי לא הגיע לי לבטן, הקאתי בלי הפסקה. לא יכולתי להגיע לרופא שלי במשך שבועיים מרוב שסבלתי".
בנו של גוראם, דני, היה לצידו כשהרופא הודיע ​​לו שמצבו סופני, אחרי שגוראם כבר הצליח להגיע בכוחות עצמו לבית החולים. כמה שנים לפני כן דני איבד את אמו מרים, גם כן לסרטן. "דני נשבר ופרץ בבכי, בזמן שאני ניסיתי להעריך את המצב", הוסיף גוראם. "המילה 'בלתי ניתן לניתוח' פגעה בי מאוד. אחרי שראיתי מה זה עשה למרים, ההחלטה שלי התקבלה".
3 צפייה בגלריה
אנדי גוראם
אנדי גוראם
"לעבור כימותרפיה ולהיות בייסורים בשביל תוספת של שלושה חודשים ואיכות חיים אפסית? לא תודה
(צילום: gettyimages)
"לעבור כימותרפיה ולהיות בייסורים בשביל תוספת של שלושה חודשים ואיכות חיים אפסית? לא תודה. כימותרפיה יצאה מהתפריט. למרים היו שישה טיפולים כימותרפיים וזה היה גיהינום", המשיך גוראם.
לבסוף התברר כי לגוראם יש סרטן הוושט בדרגה 4, והוא התפשט ברוב הגוף. "סירבתי, כאמור, לטיפולי כימותרפיה", ציין גוראם. "זה היה גורם לי לסבל נוסף ושלושה חודשים אקסטרה בלבד לתוחלת החיים. עברתי כמה טיפולים שונים, אך הכאב בלתי נסבל. כעת אני לוקח בקביעות משככי כאבים, מורפיום ועוד כדורים שאני לא זוכר את שמם. אני צריך לקחת את כל התרופות הללו וזה רק אומר כמה המצב שלי חמור".
בתקופתו בריינג'רס זכה גוראם בחמש אליפויות, הניף שלוש פעמים את הגביע הסקוטי ושלוש פעמים נוספות את גביע הליגה. בעונת 2000/2001, כאמור, הושאל למנצ'סטר יונייטד ושותף בה לשני משחקים. "הרופא אמר לי: 'לך תהנה מחיי היומיום שלך ותהיה נורמלי ככל האפשר'. אני עדיין יכול ללכת, לראות חברים ולהיות אני. אני אהיה כאן כל עוד אני יכול. השאלה כמה זמן זה יהיה".
מנצ'סטר יונייטד חיבקה את גוראם לאחר הפרסום. בהודעה רשמית שהוציא המועדון, נכתב, בין השאר: "אנדי, כולם ביונייטד חושבים עליך ושולחים לך כוחות בתקופה קשה זו. סר אלכס פרגוסון תמיד היה מעריץ שלך. הוא זה שנתן לך את ההזדמנות הראשונה בנבחרת סקוטלנד ולאחר מכן זימן אותך למונדיאל ב-1986. אנחנו בטוחים שתילחם כמו שאתה יודע".