נואה ליילס, מדליסט הזהב הטרי ב-100 מטר מאולימפיאדת פריז ואחד הכוכבים הגדולים של האתלטיקה העולמית, חשף שהוא "גדל בכת", וסיפר בפודקאסט "Everybody Wants to Be Us" על החינוך שחווה בילדותו בווירג'יניה.
"זו הייתה כת", אמר הספרינטר, שהסביר כי משפחתו הייתה חלק מקבוצת כנסייה שהחליטה עבור אנשיה עם מי הם יכולים לצאת, חייבה שאמהות ילמדו את ילדיהן בבית ושאבות יהיו "ראש משק הבית".
2 צפייה בגלריה
האצן האמריקאי נואה ליילס
האצן האמריקאי נואה ליילס
האצן האמריקאי נואה ליילס
(Photo by Antonin THUILLIER / AFP)
בסופו של דבר, ליילס ומשפחתו עברו לצפון קרוליינה. הוא מודה שהחוויה עדיין משפיעה עליהם: "אפילו עכשיו, היא (אמו) עדיין מתקשה לבטוח בכנסיות באופן כללי, אבל היא מעולם לא איבדה את אמונתה בדת ואני חושב שהיא הנחילה את זה לנו. זה הקל עלי לעבור את המסע שלי".
ליילס, כאמור, זכה במדליית הזהב ב-100 מ' לגברים עם שיא אישי של 9.78 שניות. הוא היה פייבוריט להשלים דאבל, מאחר ש-200 מ' זה המקצה החזק שלו, אך לבסוף הסתפק רק במדליית הארד במרוץ זה. בסיום אותה ריצה הוא התמוטט על המסלול ופונה בכיסא גלגלים, ולאחר מכן חשף כי הוא השתתף במקצה למרות שנמצא חיובי לקורונה.
לאחר המקצה, אותו לפי מאמנו רץ עם חום של כ-39 מעלות, ליילס קרס והובהל מהאצטדיון בכיסא גלגלים. אמו טענה ברשתות החברתיות: "זה היה אחד הרגעים המפחידים ביותר בחיי! לראות את בני מחזיק את החזה שלו ונאבק לנשום בזמן שאנשי הביטחון באצטדיון סירבו להזעיק רופא כשהתחננתי בפניהם לשלוח לו עזרה".
2 צפייה בגלריה
נואה ליילס
נואה ליילס
זכה בארד למרות הקורונה. ליילס אחרי ה-200 מ'
(צילום: Antonin THUILLIER / AFP)
עם זאת, עדי ראייה מספרים גרסה שונה. משתמש ברשת X בשם mizzADDYtude כתב: "ישבתי ממש שם וראיתי את כל מה שקרה. אנשי הביטחון לא סירבו להזעיק צוות רפואי. הם סירבו לתת לה להיכנס. היא צעקה בפניהם וניסתה לקפוץ מעל הגדר. אנשי הביטחון עשו את עבודתם. הצוות הרפואי הגיע וטיפל בו. היא מצאה דרך אחרת להיות איתו. היא עשתה את תפקידה כאם. אנשי הביטחון עשו את תפקידם ולא נתנו לאף אחד שאינו צלם לעבור דרך השער".