בכדורגל האנגלי, הביטוי "סופר-סאב" מתייחס לשחקנים אשר יושבים על הספסל באופן קבוע וכאשר הם זוכים לעלות למגרש הם מביאים את השינוי המיוחל לקבוצה שלהם. אחד מהם הוא החלוץ הבלגי של ליברפול, דיבוק אוריגי. כבר בגיל 26 מדובר באחד השחקנים הוותיקים בסגל של ליברפול, והוא גם אחד הבודדים שלא הוחתמו לבקשתו של מנג'ר הקבוצה יורגן קלופ - אם כי המאמן הגרמני דווקא חשק בו בקיץ 2014, כאשר עדיין עבד בדורטמונד.
הנטייה שלו לשנות משחקים מהספסל מלווה אותו לאורך כל הקריירה. כבר בגביע העולם שנערך בברזיל בשנת 2014, הוא החליף את חלוץ צ'לסי רומלו לוקאקו וכבש שער ניצחון לבלגיה מול רוסיה בדקה ה-88 מבישול של אדן הזאר. לפני כחודש' במשחק החוץ נגד וולבס, אוריגי נכנס כמחליף וכבש שער ניצחון לליברפול בתוספת הזמן מבישול של מוחמד סלאח. לא שיש לו ברירה: בשתי העונות האחרונות מבלה אוריגי על הספסל של ליברפול, אך כאשר הוא מרגיש את כר הדשא קורים דברים טובים, כמו השער השני שהוא כבש בגמר ליגת האלופות מול טוטנהאם ב-2018.

1 צפייה בגלריה
דיבוק אוריגי חוגג
דיבוק אוריגי חוגג
דיבוק אוריגי חוגג
(צילום: EPA)

ליגת האלופות היא באמת מקום בו הוא יכול לבוא יותר לידי ביטוי בגלל הרוטציה עם הליגה. למשל, במחזור האחרון בשלב הבתים הוא פתח נגד מילאן וסייע לעשות מהפך כאשר כבש את השער השני - ובכך הפכה ליברפול להיות האנגלית הראשונה עם מאזן מושלם בליגת האלופות.
וזו לא הדוגמה היחידה: המקרה הקלאסי ביותר התרחש, כמובן, כאשר השלים את המהפך המטורף מול ברצלונה בחצי גמר ליגת האלופות בשנת 2019. קרן מהירה ומפתיעה של טרנט אלכסנדר-ארנולד הייתה אפשרית כי אוריגי ראה את כל שחקני ברצלונה חולמים, והלך לשטח הפנוי כדי לנצל זאת. המגן סיפק לו את הכדור על מגש של כסף. באותו משחק הוא גם פתח בגלל חסרונם של מוחמד סלאח ורוברטו פירמינו, והבקיע גם שער חשוב בפתיחה, כבר בדקה השביעית. במהלך זה סימן אוריגי שהמהפך אפשרי, וכן הוא גרם לכולם להאמין שהחלום חי וקיים, גם כשהקבוצה עולה למשחק מכריע בהרכב חסר.
זה לא סוד שהאוהדים האדומים מאוהבים בו, כי הוא יודע לשמור על קור רוח כאשר ההזדמנויות נופלות לרגליו. והוא ניחן בנוכחות ברחבה ובעיני נץ שעוזרות לו לקבל את הכדור בשטחים המתים וליצור מצבי הבקעה לו ולחבריו לקבוצה. בתור חלוץ מחונן, רואה אוריגי את תפקידו כמי שצריך להעניש את הבלמים שלא שמרו עליו.
מה מחכה לו בעתיד? הרי הוא כבר מזמן עבר את הגיל בו צריך להתבסס כשחקן הרכב. אחרי הכיבושים הגדולים מול ברצלונה וטוטנהאם בליגת האלופות והנפת הגביע הנכסף, חתם אוריגי בקיץ 2019 על חוזה חדש, וציפה כי כמות הדקות שלו על הדשא תעלה. בפועל, היא רק הלכה והצטמצמה. סלאח, פירמינו וסאדיו מאנה הם שלישייה שלא ניתנת לפירוק, ודיוגו ז'וטה הוא היחיד שמשתלב ביניהם. לדוגמה, אחרי שז'וטה הגיע בעונה שעברה, אוריגי קיבל רק 181 דקות על בליגה. העונה הוא ממש נדחק לקצה הסגל, ואולי היו כאלה ששכחו את קיומו. ועדיין, כאשר עלתה בהנהלה סוגיית מכירתו האפשרית בינואר לקראת תום חוזהו בקיץ הקרוב, קבע קלופ שזה לא יקרה. המנג'ר פשוט זקוק לו במקרים מסוימים, גם אם לא כל הזמן.
בסופו של דבר יש לאוריגי שתי אפשרויות: הוא יכול מצד אחד לעזוב בקיץ הקרוב את ליברפול כשחקן חופשי ולמצוא מועדון בו יהפוך לשחקן מוביל, אך מצד שני, תהיה זו כמעט בהכרח קבוצה קטנה יותר עם שאיפות נמוכות יותר. אם צריך להכריע בין האופציות, על מנת להתפתח מבחינה מקצועית אוריגי חייב לקבל יותר דקות. הוא נולד לעשות את ההבדל כאשר אחרים לא מסוגלים, ואם ליברפול תזכה העונה באליפות על חודה של נקודה, התואר הזה יהיה בין השאר בזכותו. צריך לקוות שהוא יקבל יותר דקות כשסלאח ומאנה ישחקו באליפות אפריקה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.