תור הזהב של נבחרת אורוגוואי אומר (ככל הנראה) שלום לנבחרת הלאומית שעוברת בימים אלו מתיחת פנים רצינית. לואיס סוארס, פרננדו מוסלרה, אדינסון קבאני, דייגו גודין ומרטין קאסרס הם מהשחקנים הבולטים ביותר של העשור וקצת האחרון באירופה. למשחקי פגרת הנבחרות הקרובה הם לא זומנו עקב השינויים הרציניים שההתאחדות האורוגוואיית עושה לנבחרת הבוגרת.
בשנת 2006 נבחרת אורוגוואי לא השתתפה במונדיאל שהתקיים בגרמניה אחרי קמפיין מוקדמות חלש והפסד לאוסטרליה בפלייאוף הביניבשתי. אחרי הקמפיין הזה, מתמנה לתפקיד מאמן הנבחרת הלאומית אוסקר וושינגטון טבארס שאימן את ה''סלסטה'' בשנות ה-90 לפרק זמן קצר. טבארס עושה מהלך שהיה ידוע מראש שפירותיו יבשילו רק לאחר זמן ממושך יחסית ואמונה. הוא כינה את זה ''התהליך''.
1 צפייה בגלריה
נונייס חוגג
נונייס חוגג
דרווין נונייס
(צילום: AFP)
בין 2007 ל-2010 הוא מזמן לנבחרת שחקנים לא מאוד מוכרים לקהל הרחב, הבולטים בניהם - סוארס ששיחק אז בכרוניגן ההולנדית ואדניסון קבאני, חלוצה של פאלרמו דאז.
הצמד הזה מגיע למונדיאל 2010 בדרא''פ חם מתמיד ואורוגוואי מציגה את אחד הטורנירים הטובים ביותר שלה במסגרת הגביע העולמי ומסיימת במקום הרביעי. שנה לאחר מכן, ''הסלסטה'' עושים הישג מדהים נוסף והוא זכייה בקופה אמריקה של 2011.
מאז ועד מונדיאל 2022 הכוח הזה לא עוזב את הנבחרת הלאומית והשחקנים האורוגוואים הופכים או אולי חוזרים להיות שם דבר בכדורגל העולמי. סוארס וקבאני הופכים להיות שניים מהחלוצים הטובים בעולם. דייגו גודין וחוסה חימנז הופכים להיות שניים מהבלמים הטובים בעולם. בקישור היו מעט יותר שינויים, אבל כריסטיאן ''סבוז'ה'' רודריגז, דייגו פרז, וולטר גרגנו ועוד, מתמקמים בעמדות מפתח בקבוצות מובילות באירופה.
למונדיאל 2022 בקטאר אורוגוואי מגיעה עם נבחרת מעבר שכזאת, המכילה את בוגרי מונדיאל 2010 הבולטים וכמה מהצעירים המרשימים עם מאמן חדש, דייגו אלונסו, שהחליף את טבארס אחרי שזה עשה קמפיין מוקדמות חלש כמעט כמו זה של 2006. איך נגיד בעדינות...... אורוגוואי נכשלת ומודחת בשלב הבתים והגיעה ההבנה שה''תהליך'' נמצא בצומת דרכים קריטי.
התוצאה העיקרית של השינויים המאסיביים האלו היא אי זימונם של אחד מדורות הכדורגל הטובים והמרגשים בעולם למשחקי פגרת הנבחרות הקרובה. נבחרת אורוגוואי תשחק נגד יפן וקוריאה הדרומית. על הקווים יעמוד מי שהנהיג את אורוגוואי U20 לגמר הסודאמריקנו (קופה אמריקה לנבחרות עד גיל 20), מרסלו ברולי. והוא מזמן לנבחרת כוחות חדשים שבדומה לזימון ההוא של טבארס ב־2007, לא מוכרים כמעט בכלל לקהל הרחב.
אז לכל מי שאוהד את הנבחרת ומי שמתרגש ממנה, לצד דארווין נונייס ופדריקו ואלוורדה, תתחילו לשנן את השמות הבאים - טיאגו בורבאס (רד בול ברגאנטינו, ברזיל), מתיאס ארזו (פניארול, אורוגוואי), פאקונדו פליסטרי (מנצ'סטר יונייטד), מנואל אוגרטה (ספורטינג ליסבון) ועוד רבים, טובים אך פחות מוכרים.
שימו עין על החבר'ה האלה כי ''התהליך'' ממשיך בכל הכוח.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.