"זה כמו חלום בשבילי, לקחת את התואר הכי יפה בטורניר הכי יפה". קרלוס אלקראס היה נרגש הערב (ראשון) אחרי הניצחון על נובאק ג'וקוביץ' 2:6, 2:6, 6:7 (4) בגמר ווימבלדון. את הגביע קיבל אלקראס מלא אחרת מאשר הנסיכה קייט מידלטון.
"זה התואר הכי יפה והמגרש הכי יפה", הוסיף אלקראס בן ה-21, "ג'וקוביץ' הוא פייטר ענק, הוא לא מוותר אף פעם. הייתי צריך להיות מאוד מרוכז כדי להשיג את הניצחון הזה, גם אני נלחמתי ושיחקתי טניס טוב. ניסיתי להישאר רגוע וחיובי במהלך כל המשחק, אני שמח מאוד שמצאתי פתרון לכל בעיה שהייתה לי".
4 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס והנסיכה קייט
קרלוס אלקראס והנסיכה קייט
קרלוס אלקראס והנסיכה קייט מידלטון
(צילום: REUTERS/Matthew Childs)
4 צפייה בגלריה
אלקראס
אלקראס
אלקראס מודה לקהל
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
אלקראס הפך לטניסאי השישי בהיסטוריה שזוכה ברולאן גם ובווימבלדון באותה שנה. הוא מצטרף לרשימה מפוארת שכוללת את אגדות הענף: רפאל נדאל, רוג'ר פדרר, ביורן בורג, רוד לייבר וכמובן ג'וקוביץ'.
"אני גאה מאוד לזכות בתואר הזה ולהיכנס להיסטוריה עם שחקנים גדולים כמו ג'וקוביץ'", הצטנע אלקראס, "זה כבוד ענק בשבילי. למדתי מג'וקוביץ' המון, אני רוצה לברך אותו על טורניר נהדר אליו הגיע אחרי ניתוח. אני צריך להמשיך לשחק ככה בהמשך הקריירה שלי".
4 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
גראנד סלאם רביעי בקריירה. קרלוס אלקראס
(צילום: EPA/NEIL HALL)
אלקראס לא שכח שהערב גמר היורו: "אני עשיתי את העבודה שלי, עכשיו זה הזמן של נבחרת ספרד לעשות את העבודה שלה. אני לא יודע עדיין איפה אראה את הגמר, אבל אני מקווה שננצח".
בספרד, איך לא, פרגנו לאלקראס. "הוא מלך הטניס", זעקה הכותרת ב"מארקה". עוד הוסיפו ביומון הספורט: "אלוף רולאן גארוס ו-ווימבלדון באותה שנה, זה פשוט מלהיב".
זאת הפעם השנייה שג'וקוביץ' מפסיד בשלוש מערכות חלקות בגמר גראנד סלאם. הראשונה הייתה בגמר רולאן גארוס 2020 - 6:0, 6:2, 7:5 לרפאל נדאל.
4 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
לא הפעם. ג'וקוביץ'
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
"זאת לא התוצאה שרציתי, בשתי המערכות הראשונות לא הייתי ברמה הרגילה שלי. אני רוצה לברך את קרלוס ששיחק טניס מדהים במשף כל המשחק", סיכם 'נולה'. "הצלתי שלוש נקודות משחק, ניסיתי לדחוק אותו לפינה, אבל כנראה זה לא נועד שאזכה היום. בכל פעם שאני כאן אני מתרגש כמו ילד, אז להגיע לגמר זה דבר מיוחד מאוד. אלקראס אלוף ראוי מאוד, כל הכבוד לו. אני מאוכזב מהתוצאה היום, אבל מרוצה מהעבודה שלי במהלך כל השבועות האחרונים. בכל פעם שאני עולה למגרש בווימבלדון, אני מרגיש כאילו את הפעם הראשונה שלי".
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
(באדיבות ONE)