בקיץ 2017 ברצלונה החליטה לשים את כל הז'יטונים שלה על כישרון צרפתי בן 19 מבורוסיה דורטמונד בשם אוסמן דמבלה. באותה העת, ניימאר, מי שהיה מבין כוכביה הגדולים, החליט שהוא מיצה להיות תחת צילו של ליונל מסי ורצה להגשים את חלומו הגדול להפוך לכדורגלן הגדול בעולם, דווקא בפרויקט הקטארי בבירת צרפת שהסופרסטאר הברזילאי יועד להיות הפנים שלה. איך זה נגמר את זה כולנו יודעים.
דמבלה נולד וגדל בצרפת. מגיל קטן הכישרון הייחודי שלו בלט לעיני כל אם זה בתחילת הדרך בקבוצה הראשונה שלו בעירו וורנו, החתימה בראן, דורטמונד וכאמור בברצלונה. סגנון המשחק של הקיצוני הצרפתי מתבטא במהירות בלתי רגילה, דריבל מדהים שזה נראה שהוא בכלל לא מתאמץ. הוא יכול ללכת במין אדישות כזו במגרש, ולפתע שהוא מתחיל בריצה שלו, הוא יוצא כמו מלוע של תותח ושחקני ההגנה מקווים לא לקבל סחרחורת. כאשר ברצלונה החליטה לשים עליו 148 מיליון אירו כהעברה השלישית הכי יקרה בזמנו בכדורגל העולמי, היא הייתה בטוחה שמצאה לעצמה ביצת זהב לעשור קדימה.
1 צפייה בגלריה
דמבלה
דמבלה
דמבלה
(צילום: EPA/YOAN VALAT)
זהירות זה שביר: חמש שנים שיחק הצרפתי בברצלונה. אם תשאלו את אוהדי ברצלונה מה היו הרגעים הכי זכורים ממנו, הם יאמרו שאלו היו בעיקר מספר המשחקים הגדול כל כך שמהם נעדר בשל הפציעות הרבות שליוו אותו, לצד בעיות המשמעת הבלתי פוסקות. בריאיון האחרון שלו כשחקן ברצלונה, דמבלה טען שהשינוי החיובי שהחל להרגיש בגיל 25 קרה תחילה שרונאלד קומאן ההולנדי מי שהיה גם כוכב גדול כשחקן אימן את הקבוצה בזמנו, אבל בעיקר חייב את התודה הגדולה למאמנה הנוכחי צ'אבי מי שהיה אגדה כשחקן ושנחשב כיום לאחד המאמנים המבטיחים באירופה, וכיום עושה חיל עם הקבוצה.
כולם מרוצים: דמבלה ערך בברצלונה 202 הופעות בהן הבקיע 49 שערים בסה''כ. לאחר שצ'אבי תפס את הפיקוד, הוא היה התומך הנלהב ביותר של שחקן הכנף. תחתיו הציג את הכדורגל הטוב ביותר שאוהדי ברצלונה קיוו שזה היה קורה מלכתחילה, ואפילו חתם על חוזה חדש, אך בקיץ האחרון היחסים בין הצרפתי הסורר לבין הקבוצה עלו על שרטון שממנו כבר לא הייתה דרך חזרה. הדבר המדהים הוא שאין אוהד ברצלונה אחד שמצטער על העזיבה שלו, אולי רק צ'אבי שהרגיש נבגד מכיוון שעשה את הכול על מנת שזה ירגיש בבית וביטחון.
חבר לעת צרה: כאמור בקיץ האחרון דמבלה התאחד עם חברו הטוב לנבחרת הטריקולור – קיליאן אמבפה, אליהם הצטרף רנדל קולו-מואני שמוכר לכולנו זכר אותה החמצה בגמר המונדיאל בקטאר ויחד התאספה לה העונה שלישיית החברים הטובים שמקווה שדווקא היא זו שתצליח להוביל את המועדון הצרפתי אל עבר הזכייה הראשונה בתולדותיה בליגת האלופות. לצערו של דמבלה, גם עכשיו במועדון הצרפתי הוא מוגדר
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.