החגיגות במרוקו אחרי העלייה לרבע גמר המונדיאל
(צילום: יעל גויסקי)
שחקני כדורגל אומרים לפעמים שהם הרגישו שכל האצטדיון עומד מאחוריהם, דוחף אותם קדימה. אמירה כזו תהיה לשון המעטה בהקשר של שחקני מרוקו. אשרף חכימי רץ אחרי הפנדל האחרון, אחריו רצו יתר השחקנים, ואז אנשי הצוות, ואחריהם, מטפורית, 40 אלף מרוקאים ביציע, 45 מיליון מרוקאים שחיים ברחבי העולם, ואפשר לומר, בעצם זה אפילו הורגש, משהו כמו 450 מיליון תושבי מדינות ערב. הם עשו היסטוריה שגדולה הרבה יותר ממדינה אחת.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בפעם הראשונה אי-פעם הצליחה נבחרת ערבית להעפיל לרבע גמר מונדיאל, אחרי שמרוקו גברה על ספרד בפנדלים 0:3 לאחר 0:0 בתום 120 דקות. המרוקאים עמדו כל כך נכון במשחק הזה, כל כך חכם, כל כך מתסכל עבור הספרדים, עד שהאחרונים לא הצליחו להבקיע אפילו פעם אחת גם מהנקודה הלבנה. עשרות האלפים ביציע, מאות המיליונים מול הטלוויזיה, לא רק עמדו מאחוריהם, הם גם חסמו את השער של יאסין בונו.
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת מרוקו מניפים את המאמן וואליד רגראגי
שחקני נבחרת מרוקו מניפים את המאמן וואליד רגראגי
שחקני נבחרת מרוקו מניפים את המאמן וואליד רגראגי
(AFP)
זה בקלות היה יכול להיות משחק ברבאט או קזבלנקה. הספרדים ידועים בהתקפות הארוכות שלהם, עוד מסירה ועוד מסירה, כך ששריקות הבוז בהנעת הכדור היו כה ארוכות עד שאוהדים רבים החלו להיחנק, להשתעל, נגמר להם האוויר. גם לשחקנים, אבל במרוקו הזו יש רוח מיוחדת, חזקה. כן, חאכים זייך וחאכימי הם היצירתיים, אבל הסמלים הם הבלם רומן סאיס, ודאי הקשר האחורי סופיאן אמרבאט. הם דאגו שקווי ההגנה של מרוקו יישארו צמודים אחד לשני, חסמו את דרכי הגישה. זה כמעט לא הספיק, עם החמצה של סראביה ממש בסיום ההארכה, אבל התוצאה הושגה, והתוצאה היא היסטורית.
המרוקאים לא רק התגוננו טוב אלא גם באו בגישה שניסתה לשמור על הכדור ולא לשלוח אותו מיד למעלה, להעיף, כפי שעושות נבחרות רבות מול ספרד ואז מובילות אליהן לחץ מתמיד. זה כמעט עלה למרוקאים ביוקר, השוער בונו הסתבך עם הכדור יותר מפעם אחת, אבל הייתה מחשבה מאחורה, וזה דבר שאי אפשר לומר על ספרד.
התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
לפני 4 שנים, במונדיאל ברוסיה, פגשה ספרד את הנבחרת המארחת בשמינית הגמר. המשחק הלך להארכה וזו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה שנבחרת רשמה יותר מאלף מסירות במשחק אחד. זה הלך לפנדלים וספרד הפסידה. הערב, באותו שלב של הטורניר, שוב פגשה ספרד סוג של מארחת. המשחק לא היה במרוקו, אבל הרגיש כזה. ושוב היו יותר מאלף מסירות, נדיר, ושוב ספרד הפסידה בפנדלים.
היה ברור איך מרוקו תשחק, כך היא הצליחה להעפיל מהמקום הראשון בבית המוקדם, ולואיס אנריקה לא עשה דבר מיוחד מול העבודה הבלתי פוסקת של המרוקאים. עבודה שגרמה לה לסיים מעל קרואטיה ובלגיה, שהביאה לה ניצחון על ספרד, ותהיו בטוחים שאי אפשר להספיד אותה מראש גם בשלב הבא. לא כשכל העולם הערבי עומד מאחוריה.