מכבי חיפה מחלקת את יכולתה ברוב המשחקים העונה לשתי מחציות, והאוהדים ראו גרסה קיצונית של העניין ביום שני.
המחצית הראשונה מול בית"ר ירושלים נסגרה כמו שנפתחה: בסערה, כאשר כל השחקנים על המגרש (למעט דוניו, החלש בחבורה), היו במיטבם וחלקם אף סיפקו את משחקם הטוב העונה. בית"ר נראתה כמו קבוצה שמשחקת בפעם הראשונה מול קהל ולא הייתה נוכחת במגרש. השליטה של מכבי חיפה הייתה אבסולוטית, וג'וש כהן (שעוד נגיע אליו) לא נגע בכדור. עלי מוחמד ומוחמד אבו פאני נראו כמו שחקני מרכז השדה היחידים במגרש, משתי הקבוצות. מחצית חלומית לאוהדי מכבי חיפה (ואי אפשר שלא לתת מילה טובה לקהל הירושלמי שעודד לכל אורך המשחק למרות היכולת של קבוצתו).

1 צפייה בגלריה
עומר אצילי חוגג עם דולב חזיזה
עומר אצילי חוגג עם דולב חזיזה
עומר אצילי חוגג עם דולב חזיזה
(צילום: עוז מועלם)

ואז נשרקה השריקה לפתיחת המחצית השנייה. מכבי חיפה התחלפה בזהות עם בית"ר ופשוט לא הופיעה ל-45 הדקות הנוספות. שחקנים כמו אצילי ודין דוד, שכל נגיעה שלהם בכדור במחצית הראשונה הרימה את הקהל על הרגליים, לא הצליחו באף פעולה, אפילו הפשוטה ביותר. בית"ר השתלטה על המשחק, והיה ניכר ששחקני מכבי חיפה עלו שאננים ואף מזלזלים. שיא הזלזול היה כאשר צ'ארון שרי "ליהטט" בחוסר אפקטיביות ובמשך מספר רב של שניות מול שחקן יריב, והראה את יכולת השליטה שלו בכדור ללא תועלת. אין לזה מקום, מה גם שהעונה זה לא שרי שחיפה רוצה לראות. מצפים משחקן ברמה כזו לקחת את המושכות ולהוביל.
בית"ר התחילה ליזום ולאיים על השער של מכבי חיפה ובבעיטה הראשונה, או יותר נכון הניסיון הראשון לכיוונו של כהן, הכדור החלש עבר מתחת לידיו ובין רגליו. אוי דוידוביץ'! ברק בכר, אחד המאמנים הטובים בארץ, נכשל בקריאת המשחק והחילופים שביצע החלישו את המערך בצורה משמעותית. החילוף הגרוע ביותר היה הוצאתו של אבו פאני וכניסתו של מאור לוי. מכבי חיפה איבדה את המרכז, דבר שהשפיע על מוחמד שירד ביכולת וספר לא מעט איבודי כדור. החוד לא נראה טוב, וחילוף היה מתבקש הרבה לפני הדקה ה-80. אי אפשר לראות חולשה ולא לטפל בה.
לשמחתי ולשמחת האוהדים, ובמיוחד לשמחת שחקני ואנשי הצוות של מכבי חיפה, התצוגה הכושלת במחצית השנייה לא הובילה לאיבוד נקודות. בימים כתיקונם משחק כזה צריך להסתיים בתוצאה הקרובה לתוצאת הדרבי ולא ב-1:2 בו הסיכויים לשוויון גבוהים יותר ככל שמתקדמות הדקות בשעון המשחק. מכבי חיפה שוב מחזירה את היריב שלה לעניינים - זה קרה מול באר שבע ואף מול הפועל חיפה לרגעים מעטים. בדרבי מכבי חיפה ידעה לעצור ולהתאפס. מול קבוצה אחרת ביום שני התוצאה הסופית יכלה להיות גרועה יותר.
מכבי חיפה חייבת ללמוד להיות יציבה לכל אורך המשחק. יש צורך בהפקת לקחים, מאחר שבקצב הזה האליפות תיסע בסוף השנה מהכרמל דרומה ולא לכך מייחלים 27,000 אוהדים שצובעים את היציעים בתפאורה מדהימה כל משחק בית מחדש.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.