בימים האחרונים, גם במהלך אליפות אירופה הנוכחית, הקופץ לגובה יונתן קפיטולניק (מכבי ת"א) עבר טיפולים בפציעה ברגלו. אבל במוקדמות, כמו שאמר אלוף ישראל: "הכאבים נעלמו ולא השפיעו עליי". תסמכו עליו שגם הערב (שלישי, 21.35), בגמר שייערך באולימפיקו ברומא, הכאבים יהיו חייבים לחכות בסבלנות.
קפיטולניק בן ה-21 היה אחד מתשעת הקופצים שעלו לגמר ללא אף פסילה, אבל ברור לו ש-2.21 מ' היה רק הרף לכניסה לדבר האמיתי, והערב הוא יהיה חייב להתעלות על עצמו, עם תוצאה טובה יותר מהישג השנה שלו, 2.24. לא עניין פשוט עבור מי שאותת בגיל צעיר כי יהיה חלק מהצמרת העולמית, לפני שפציעות עיכבו את ההתפתחות שלו, ראשית ניתוח בקרסול ואז עוד פגיעה ברגל, שגרמו לו להחמיץ תקופה ארוכה.
2 צפייה בגלריה
קפיטולניק
קפיטולניק
פציעות עיכבו את ההתפתחות שלו. קפיטולניק
(צילום: Mattia Ozbot/Getty Images for European Athletics)
כזכור, הוא פרץ לתודעה ב-2021 עם זכייה באליפויות העולם ואירופה לנוער, ושנה לאחר מכן קבע שיא אישי מעולה, 2.30. הוא הספיק גם לסיים במקום ה-11 בגמר אליפות העולם לבוגרים בו לא היה כשיר לחלוטין, ועכשיו מוסיף לרשימה עוד גמר יוקרתי.

שש שנים בלבד במקצוע

הצעיר מגני תקווה (1.93 מ') התחיל להתאמן רק בגיל 15, אחרי שהמורה שלו, עופר סולומון, הפנה אותו למאמן מומחה הקפיצות אנטולי שפרן. ההתקדמות שלו הייתה מהירה במיוחד, ואחרי שעבד עם אלופי העבר ניקי פאלי ודימה קרויטר, אין לו כיום מתחרה בארץ. כדי להגיע מוכן לאליפות, שיאן הקפיצה למרחק עזר לאלוף הקפיצה לגובה – הפיזיותרפיסט שמטפל בקפיטולניק הוא לא אחר מאשר יוחאי הלוי, האיש שעדיין עומד בראש טבלת השיאים הישראלית עם 7.99 מ'.
2 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
התחיל להתאמן רק בגיל 15. קפיטולניק (מימין)
(צילום: EPA)
קפיטולניק עדיין לא הבטיח את מקומו באולימפיאדה, והישג טוב הערב יעניק לו נקודות דירוג רבות שיקרבו אותו לפריז. הכוכב המקומי ג'אנמרקו טאמברי, שעלה גם הפעם בקלות לגמר, זכה בזהב באליפות אירופה הקודמת עם 2.30, כש-2.27 הספיק למדליה ו-2.23 בלבד למקום הרביעי. בערב טוב ועם תוצאות כאלו, קפיטולניק יכול לעשות בגמר 2024 דברים גדולים. רק שייש
כל שערי ריאל מדריד ב-2023/24 בלה ליגה
(באדיבות ONE)
אר כשיר.
פורסם לראשונה: 01:30, 11.06.24