גדלתי באוסטרליה וייצגתי את המדינה בצעירותי בתחרויות קראטה בינלאומיות רבות. הנבחרת הלאומית הייתה ערב-רב של אוסטרלים עם רקע מגוון, מהגרים מלבנון, איראן, סין ואני, יהודי שהגיע לאוסטרליה ממצרים עם הוריו. במהלך האימונים והתחרויות המשותפות, חשתי גאווה עצומה לא רק בשל ייצוג אוסטרליה בתחרויות, אלא גם על כך שנשאתי בגאווה את הדגל עבור הקהילה האוסטרלית היהודית וחשפתי אותו בפני חבריי לקבוצה. חוויה זו הניחה את הבסיס לאמונה שלי כי בכוחו של ספורט לקרב אנשים ולצמצם פערים תרבותיים.
בבגרותי עברתי ליפן. החיים וההכשרה ביפן כזר הפגישו אותי שוב עם ספורטאים ממדינות רבות כולל איראן, סוריה ולבנון. למרות הרקע השונה שלנו והתפיסות המוטעות לעתים אחד על השני, גילינו כי יש לנו הרבה יותר במשותף ממה שמפריד בינינו. החיבור הזה, חיזק עוד יותר את האמונה שלי שספורט הוא פלטפורמה טבעית לאיחוד אנשים וקהילות, בדיוק כפי שחוויתי בעצמי בשתי מדינות שונות.

1 צפייה בגלריה
הכי צמוד שיש. האצנים חוצים את קו הסיום
הכי צמוד שיש. האצנים חוצים את קו הסיום
הכי צמוד שיש. האצנים חוצים את קו הסיום ב-100 מטר
(צילום: JUNG Yeon-je / AFP)

ספורט ככלי לשינוי חברתי

ספורט מציע דגם פשוט, פופולרי וניתן להרחבה הכולל העצמת מאמנים ושחקנים כמנטורים ומודלים לחיקוי, לימודי כישורי חיים כמו קואורדינציה, ריכוז, שיווי משקל ומשמעת והקניית ערכים כמו כבוד, שוויון, חמלה וספורטיביות טובה. כמו כן, השאיפה למצוינות בספורט כוללת שיפור עצמי מתמיד הן בפן הפיזי והן במנטלי וכמובן, הספורט מקדם הקפדה על שמירת כללים משותפים, תוך טיפוח תחושת הוגנות ויושרה.
הספורט מהווה שפה משותפת ויכול להוות גשר אמיתי בין מגזרים שונים. בעוד אנו מתמודדים בישראל עם תקופה מאוד מורכבת וסוערת, יש נקודות אור של תקווה החושפות את הפוטנציאל האמיתי של הספורט. אחד מהם הוא סיפורו של מחנה One Team, יוזמה המשלבת ספורט, חינוך וחיבור בין קהילות יהודיות לבדואיות.
הנערות הצעירות בוחרות להסתכל מעבר למחלוקות, מתאמנות יחד ומפתחות חברויות עמוקות. הספורט, במקרה הזה, הוא יותר מסתם פעילות גופנית. הוא כלי להבנה הדדית, לכבוד ולסובלנות. על המגרש, אין הבדל בין בדואית ליהודיה. כולן שואפות לאותה מטרה, להצליח, להתעלות על עצמן ולעבוד כצוות. החוויות המשותפות יוצרות קשרים חזקים, שבונים גשרים בין קהילות שונות. מחנה One Team אינו רק סיפור של הצלחה אישית, אלא גם סיפור של תקווה. הוא מוכיח כי גם בסביבה מורכבת, ניתן ליצור שינוי חיובי. הנערות בוגרות המחנה, הופכות לשגרירות של שלום, הן נושאות עמן את הערכים של המחנה אל הקהילות שלהן ומשפיעות על הסביבה הקרובה.
אולימפיאדת פריז 2024 מציגה את הספורט ככוח מאחד. מחנה One Team הוא תזכורת לכך שהערכים האולימפיים אינם רק סיסמאות, אלא יכולים להתגלם בפעולות יומיומיות. הנערות במחנה הן למעשה אתלטיות של השלום, הן מתחרות על עתיד טוב יותר, עתיד של שלום והבנה.
הכותב הוא חבר דירקטוריון קרן עזריאלי קנדה, יוזם תוכנית הספורט SSI של קרן עזריאלי ויוזם המחנה

גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.