ב-20 ביוני של עונת 2015/16 הבנתי שהכדורגל הצרפתי הלוזר של העשור וחצי האחרונים לא יהיה יותר כזה. אי שם באצטדיון לואי השני, תוך כדי שהוא משתחל אל תוך הרחבה בקלילות, כבש קיליאן אמבפאה את שערו הראשון בליגה, מה שהקנה לו את התואר הכובש הצעיר של מונאקו בגיל 17 וחודשיים. על פניו, עוד שער במשחק לא כל כך משמעותי, בעיקר כשמובילים 1:2 מול טרואה. אבל גול קטן למשחק, צעד גדול לליגה הצרפתית.
ריצות מיותרות, בעיטות מפוספסות, עם הזמן הפכו למכונת שערים ובישולים מפחידה. כל משחק היה שווה צפייה, כי לך תדע מה עוד יעולל הצעיר הנמרץ שלא נגמרת לו האנרגיה.
בגביע העולם ברוסיה בשנת 2018 כולם כבר ידעו במי שווה לצפות. אחרי עונה מוצלחת בליגה עם מונאקו כסגנית, ובצ'מפיונס אחרי מפעל קשה במיוחד ועוד כשצימק במשחק השני מול הגברת הזקנה, קיליאן רץ בקלילות (יחסית ל-37 קמ"ש) את כל הדרך אל הגמר, בלי שנבחרתו מובלת משערי היריבות, חוץ מפעם אחת. קמצוץ של דקות שדי מריה גנב למען נבחרת ארגנטינה בבעיטה ראויה לציון. אבל בסך הכל אלוף העולם הטרי, השחקן המצטיין של המונדיאל, היה צעיר מדי ככדי שנוכל ליחס לו את האליפות, למרות שמספר 9 ג'ירו לא כבש אף שער אחד נבחרת הכוכבים שך גריזמן, פוגבה ואומטיטי (מישהו זוכר אותו?) וכו', שלקחו את הפריים באותו הזמן.
היורו כמובן היה בכיס של צרפת. גם אלופת העולם וגם מול שווייץ. ו... אופס כישלון בפנדלים אחרי מהפך מופלא של גרניט צ'קה וחבריו, ומי הבועט שכשל בפנדל, קיליאן מיודעינו.
אל ליגת האומות הם הגיעו עם האף למטה ואת הניצחון בגמר אפשר ליחס לבנזמה שסוף סוף זכה בגביע עם בנבחרת. בקטאר, אחרי שעלתה כל הדרך אל הגמר במפעל לא רע בכלל, ההיבריס עלה להם, שוב, ביוקר. כולם ראו איך הנאחס בפנדלים מלווה את הנבחרת בכחול. הגביע שכולם חשבו ששייך להם, חמק בין האצבעות בקרב פנדלים מוצלח לגדול מכולם בדורנו, לאו מסי. קיליאן, שכל כך האמין, כבש שלושער בגמר וחשב שסוף סוף יוכל להירשם בדפי ההיסטוריה כמי שהציל את צרפת, נחל את הכישלון הגדול ביותר שלו.
אבל האמת היא שכמה שבנבחרת מתנדנדת, הליגה במצב נורא. קבוצות צרפתיות נופלות שוב ושוב בשלבי נוקאאוט בפנדלים. ופריז שאמורה להיות אלופת אירופה כל עונה עם סוללת הכוכבים שעוברת בפארק דה פראנס, לא מספקת את הסחורה. אמבאפה, שלכאורה הוביל את פריז בתור הכוכב הכי גדול שלה, נפל חסר אונים מול חומת הבטון בצהוב שחור של דורטמונד. אולי פעם אחרת עם פריז, אבל השנה יותר מתמיד הנחמה בנבחרת, בתור קפטן יש לו את האולימפיאדה בבית, והיורו אצל השכנים. ובכלל הנטל של הכוכבים הנופלים שהיה עליו לסחוב בשנים האחרונות ירד. הוכח פעם אחרי פעם שאחרי כל כישלון הוא מתרומם ובענק, הקלפים בידיים של km7, השאלה אם הוא יניח אול-אין.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.