לפי תפיסתו של ארון ד'סוזה, איש עסקים אוסטרלי שמתגורר כיום בלונדון, המודל הנוכחי של המשחקים האולימפיים הוא "מושחת, שבור ומזכיר התנהלות של מאפיה". לכן הוא החליט לנקוט צעד בעניין, ובכוונתו להשיק תחרות שתאתגר את האולימפיאדה, ולפי התוכנית שלו תתקיים לראשונה בדצמבר 2024, אבל עם שינוי קטן־גדול: בלי בדיקות סמים.
"הוועד האולימפי הבינלאומי הוא מונופול שמנהל את עולם הספורט כבר מאה שנה, ועכשיו מפלגת האופוזיציה כאן", אמר ד'סוזה בהכרזתו על "המשחקים המשופרים". "אנחנו מוכנים לקרב, אני יודע שהם הולכים לשחק מלוכלך, שהם הולכים לאיים עלינו, אבל בסופו של דבר אנחנו יודעים שאנחנו צודקים מבחינה מוסרית". לפי הדיווחים, מבין אלה שהביעו עניין להשתתף במשחקים נמצאים שני ספורטאים אוסטרלים בעלי פרופיל גבוה.
1 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
חמש קטגוריות ספורט - אתלטיקה קלה, שחייה, הרמת משקולות, התעמלות ואמנויות לחימה - יהיו בתוכנית של "המשחקים המשופרים", שיתקיימו מדי שנה. מדליסטית הזהב האולימפית לשעבר באופניים, האוסטרלית אנה מירס, נחרדה מהקונספט: "זו בדיחה. זה לא הוגן וזה לא בטוח - אני פשוט לא חושבת שזו הדרך הנכונה לעסוק בספורט".
אך ד'סוזה בטוח: "ספורטאים הם מבוגרים, ויש להם את הזכות לעשות עם הגוף שלהם מה שהם רוצים. שום ממשלה ושום התאחדות ספורט לא צריכה לקבל את ההחלטות האלו עבור ספורטאים - במיוחד לגבי חומרים המוסדרים ומאושרים על ידי ה־FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי). זו לא רק השאלה של האם נוכל לרדת מתשע שניות בריצת 100 מטר, אני בטוח שנעשה זאת. אני רוצה לראות מישהו בן 60 שובר שיאי עולם כי רפואה משפרת ביצועים היא הדרך למעיין הנעורים".
אתר האינטרנט של המיזם מציג רשימה של "שיאי עולם משופרים", המציינת את הישגיהם של ספורטאים שנשללו מהם מדליות ושיאים בגלל שימוש בסמים. "הוועד האולימפי התחייב להשמיץ אתלטים משופרים", נכתב באתר. "בכל אולימפיאדה, קבוצה נוספת של ספורטאים אמיצים קובעת שיאי עולם חדשים, רק כדי שהמדליות שלהם ישללו, הקריירה שלהם תיעצר ושמותיהם יוכתמו. הגיע הזמן לסיים את המעגל המעיק הזה. הרשימה כוללת כמובן את רוכב האופניים לאנס ארמסטרונג, שכל שבעת זכיותיו בטור דה פראנס נשללו לאחר שהודה כי נטל סמים ממריצים בכל המרוצים בהם השתתף.
מקום למשחקים עדיין אין, אבל לטענת ד'סוזה העיר המארחת לא תצטרך להיפרד מהון עתק: "על ידי צמצום מ־13 אלף ספורטאים לכמה אלפים בודדים, העיר המארחת לא תצטרך לבנות תשתית מיוחדת - במקום עלות של 100 מיליארד דולר, זה יעלה מספר דו־ספרתי של מיליונים".
עוד מבטיח ד'סוזה: "מי שישתתף יקבל מניות בליגה ויהיה בעלים שותף, זו תהיה הזדמנות לספורטאים להתעשר. הנחתי שמי שזוכה במדליית זהב במשחקים האולימפיים, החיים שלו מסודרים - אבל זה לא המקרה. עצוב לראות אנשים שהגיעו לרמה הגבוהה ביותר של מצוינות אנושית והם חיים בעוני. ובמקביל יש את כל פקידי הספורט האלה שמרוויחים מיליונים".