זה היה צפוי והיום (חמישי), ארבעה ימים לפני שהטורניר יוצא לדרך, הודיע נובאק ג'וקוביץ' שלא ישחק באליפות ארה"ב הפתוחה. הסרבי, שלא מוכן להתחסן נגד הקורונה, לא רשאי להיכנס לארה"ב בלי הוכחה של חיסון ולכן לא יוכל להתחרות בגראנד סלאם האחרון של 2022, שנה אותה גם התחיל בסוגיה הבלתי נגמרת שהובילה לכך שגורש מאוסטרליה לפני פתיחת הטורניר שם בינואר.
1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
הגראנד סלאם השני ממנו הוא נעדר השנה, אחרי אליפות אוסטרליה. ג'וקוביץ'
(צילום: AP)
"לצערי לא אוכל לנסוע לניו יורק ולשחק באליפות ארה"ב הפעם. תודה לכל מעריציי על ההודעות שלהם, על האהבה והתמיכה. בהצלחה לכל הטניסאים האחרים. אני אשמור על כושר טוב ורוח חיובית ואחכה להזדמנות להתחרות שוב. נתראה בקרוב, עולם הטניס", הוא כתב בציוץ בטוויטר.
מי שהתייחס לסוגייה היה טניסאי העבר האמריקאי אנדי רודיק, שאמר: "תמיד יהיה חשוב לי מאליפות ארה"ב הפצועה. אני חושב שהטורניר יהיה טוב יותר עם נובאק ג'וקוביץ' מאשר בלעדיו. ברור שטניסאי אחד לא ישפיע על מדיניות הממשלה. אני חושב שנובאק צריך לשחק, אבל לצייץ על זה בטוויטר לא ישפיע על המדיניות של הממשלה. זה מצער שהוא לא יוכל לשחק, אבל הכתובת הייתה על הקיר והוא קיבל את ההחלטה שלו. כולנו מתמודדים עם ההשלכות של הבחירות שאנחנו מקבלים".
הטניסאי הנורבגי קספר רוד, שהגיע לגמר רולאן גארוס, אמר: "זה ספורט אישי אז כל השחקנים צריכים לחשוב קודם כל על עצמם. זה עצוב שהמדיניות של ממשלת ארה"ב נכנסת כך בתכניות של נובאק. הוא רודף אחרי רפא נדאל, שזכה בתואר גרנד סלאם אחד יותר ממנו ורודף אחרי היסטוריה. אני כן חושב שזה צריך היה להיות האינטרס של המדינה. הוא זכה בטורניר הזה הרבה פעמים (שלוש) והוא מושך הרבה קהל. הוא סופרסטאר גדול. לקבל גמר שלו נגד רפאל נדאל יכול היה להיות מדהים כי כולם יודעים מה מונח על כף המאזניים. אני חושב שזה עצוב, אבל מבחינתי האישית אני לא בוכה על זה. כעמית למקצוע אני עצוב".