הכל אפשרי, אנחנו מאמינים: יו"ר ההתאחדות לכדורגל על ההעפלה לגמר היורו
(צילום: סטס קופולו)

"אם נשחק מול אנגליה כמו שהופענו נגד צרפת, ננצח גם אותה". יממה לפני גמר אליפות אירופה עד גיל 19, הישג השיא של הכדורגל הישראלי ב-50 השנה האחרונות, מאמן נבחרת הנוער, אופיר חיים, עובד בעיקר על הצד המנטלי של שחקניו.
האופוריה שכבשה את ישראל לא ממש מורגשת בסלובקיה, שמבחינתה חוגגת בעיקר את העליה של הנבחרת המקומית למונדיאל עד גיל 20. בכל מקרה, מתברר כי עשרות ישראלים מתכוונים להגיע לגמר הגדול מחר שיתקיים בטרנבה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
מרחק ניצחון מזכייה בלתי נתפסת באליפות אירופה. נבחרת הנוער
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
יחגגו גם מול אנגליה? קנצפולסקי וישראלוב
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
אחרי הניצחון על צרפת, בנבחרת התרכזו בעיקר בהתאוששות לקראת האימון המסכם שיתקיים היום אחר הצהריים. נראה כי ההרכב שפתח במשחק נגד צרפת ימשיך לקבל את הקרדיט גם מול אנגליה. לחיים שתי התלבטויות: המגן הימני של מכבי חיפה, עילי פיינגולד, מועדף כרגע על פני עילאי תומר; ההתלבטות השנייה: האם להמשיך לתת קרדיט ב-11 לאחמד סלמן או לנסות ולהמר על דור תורג'מן, שלא בא לידי מימוש ביורו הנוכחי.
בבית המלון של הנבחרת הישראלית, המרוחק כ-20 דקות מברטיסלבה, ממש לא מסתפקים בעלייה לגמר. אמנם התחושה היא של חלום שהתגשם, כשעדיין מתקשים לעכל את גודל ההישג, אבל מבהירים: "הגענו עד לגמר, ניצחנו את צרפת. אנחנו רוצים לחזור עם הגביע ולזכות ביורו".
3 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
עבודה על הצד המנטלי של השחקנים. חיים
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
בצוות המקצועי צפו במשחקיה של אנגליה בטורניר, כולל זה בו גברה 0:1 על ישראל בבית המוקדם. "אנגליה וצרפת ברמה זהה. הצרפתים הופתעו מהלחץ שעשינו להם בחלק הקדמי. זה הזמן של השחקנים הטובים ביותר להוכיח את עצמם", אמרו בנבחרת.
יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, שוחח עם השחקנים ועם חיים בימי השהות שלו במחנה הנבחרת הישראלית והעביר להם מסר: "שימחתם עם שלם. תחשבו מה יקרה בארץ אם תחזרו עם הגביע". במקרה של זכייה בטורניר, ההתאחדות לכדורגל עשויה להעניק בונוס מיוחד לחיים.
אחרי המעקב הצמוד שזוכה אוסקר גלוך, סקאוטים רבים יגיעו לגמר, שעלות הכניסה אליו תהיה 3 אירו בלבד. בין היתר ישנו מעקב של סקאוטים גם אחרי תאי עבד וסתיו למקין.